2024-01-11

Invelitoare si semn carte din hartie

Transformări creative este un joc care începe în luna ianuarie și durează până în luna noiembrie inclusiv. Un joc în care refolosim ceea ce poate avea alta utilitate. Refolosim transformând.În fiecare luna sunt patru teme, una pe săptămână: trei impuse și una la alegere. În fiecare luna este despre alt material.Pentru Transformari creative - ianuarie 2024 avem în vedere hârtia de ambalat. Temele lunii: 1. felicitare; 2. la indigo; 3. semn de carte/coperte; 4. fii creativ!

Am ales sa încep cu tema numărul trei. Ordinea în care alegem sa lucram nu este impusa, dar câștiga puncte cine înscrie lucrarea la timp.


carte cu invelitoare din hartie de ambalaj natur, cu o briosa desenata, si un semn de carte din aelasi material, decorat cu hartie maro cu dungi aurii, de la o bomboana

Învelitoare din hârtie de ambalat pentru carte

Am primit, cu împrumut, zece romane semnate Georges Simenon, unul dintre autorii preferați în materie de romane polițiste. Sunt zece cărți din aceeași colecție, deci e perfecta învelitoarea pentru toate (chiar dacă unele au mai multe pagini, altele mai puține).

De regula, am mare grija de cărți – și nu doar când sunt împrumutate. Nu învelesc toate cărțile pe care le citesc, dar pentru acestea am ales sa confecționez o învelitoare deoarece este pe lista temelor jocului.

carte invelita in hartie de ambalaj natur, cu desen briosa colorata cu creioane cerate

E hârtie natur lucioasa pe o parte, cam șifonată – aș fi putut sa o netezesc cu fierul de călcat (probabil) dar mi-a dat prin minte fix acum. Am desenat pe ea (prin copiere cu hârtie indigo) o brioșă zâmbitoare după un model trimis de Rux. În partea de sus și în partea de jos am colorat cu creioane cerate, din setul primit de la MNiko cu ocazia Adventului Exploratorului Creativ din 2023. După ce am colorat am frecat bine-bine cu șervețel, sa nu se ia culoarea (motiv pentru care are fardul cam intins – da-mi pare foarte simpatica și așa).

etape confectionare invelitoare carte din hartie de ambalaj natur

Cartea e învelită în sistemul clasic. Am pus banda adeziva transparenta și sus și jos, și pe fața și pe dosul învelitorii pentru mai mare rezistenta. (nu prea e estetic, dar...)

Semn de carte confecționat din hârtie de ambalat

Din bucata de hârtie rămasă de la învelitoare am confecționat un semn de carte. Era o fășie dretunghiulara – am îndoit fășia în doua, apoi am împăturit-o în patru, pe lungime, și-a ajuns la o lățime de 3 cm (lungimea e de 15 cm), și-am lipit.

semn de carte confectionat din hartie de ambalaj natur, decorat cu hartie maro cu dungi aurii

Ca decor am aplicat patru bucatele de hârtie maro cu dungi aurii, de la o bomboana. Am tăiat rotundul hârtiei de la bomboana și ce-a rămas am tăiat în patru bucăți relativ egale.

De câte ori privesc semnul de carte cu aplicațiile lui ma gândesc la doua seturi de gene false! La un capăt am tăiat franjuri și le-am colorat cu creion maro cerat; cu același creion (tot din setul de la MNiko amintit mai sus) am trasat o linie subțirepe contur. Am frecat culoarea cu șervețel, sa nu se ia pe mâini.

N-am realizat cine știe ce capodopere, dar îmi place foșnetul ușor al hârtiei și aerul... vintage!

Indicatii despre joc:

18 comentarii:

  1. hahahaha tot la gene ma ganeam si eu cand am vazut prima data pozele fara sa citesc :))))))).

    Imi place coperta de carte - si imi place si semnul. ma asteptam cand citesc sa zici ca te gandesti la bomboane.. cand am vazut partea cu genele m-a bufnit rasul pentru ca asa cum ziceam mai sus, si eu vazusem asemanarea privind de departe.

    E super simpatic decorata :D
    Nu-mi ramane decat sa zic spor la citit si la joaca in continuare :D!! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar si asa usor "mazgalita" briosa e o simpatica! 😊 Zambesc cand deschid cartea si zambesc cand o inchid.

      In unele cazuri vedem la fel. 😊 Da' chiar par gene false la o privire rapida!

      Multumesc! La joaca am ceva mai mult spor decat la citit, ce nu mi s-a mai intamplat. 😃 Cand ma asez sa citesc, dupa 3-5 pagini mi se face somn!
      Spor la ceea ce doresti sa fie si la tine! Pupici! 💗

      Ștergere
  2. Foarte dragute! Ai idei superbe, Diana draga, felicitari!
    Pe mine semnul de carte ma duce cu gândul la Tribul Padaung ☺ Eu vad "genele" ca pe coliere ☺
    Te pup. Gânduri bune si îmbratisari, de la trio pentru quattro 😘 🍀 💞 🐾 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen draga! 💕
      Hahaha! Am cautat pe net despre trib... S-ar putea spune! Mamaaaaa! ce obicei...
      Te pup si eu! Imbratisari si ganduri bune si de la noi pentru voi! ❤ 😘 🍀 💞 🐾 🤗

      Ștergere
  3. Am cateva pungi de acest fel, pentru ca intr-adevar imi place culoarea naturala. Ele insa sunt perfecte pentru mototoleala si inmuiere, sau sa le pui niste amprente de tusiere mai ales pe dungi. Imi place prajiturica. O sa-ti faca pofta de fiecare data cand o vezi... Combinatia cu hartia de la bomboane e chiar eleganta.
    Iti urez pofta la citeala, Diana draga! Si e bine ca ai pus banda adeziva. Va fi mai rezistenta. Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc: culoarea aceasta nu prea ma inspira, dar imi place textura, in acest caz.
      M-am gandit sa "accentuez" dungile, dar nu prea mi-a iesit si am ales varianta "colorarii". artea cu inmuierea/datul cu crema a fost o prima idee, dar nu mai stiam cum se face si... n-am mai cautat. :-(
      Hahaha! Cat timp am la indemana ceva dulce pofta (sper!) 😃 nu-mi va fi, dar ce-i sigur este ca zambesc de cate ori o vad.
      Multumesc, Suzana draga! ❤ Pofta de citeala am, spor nu prea am. Pupici! ❤ 😘

      Ștergere
  4. Cred că ai desenat acolo o brioșă pupăcioasă, că are rujul întins 💄. 🤣🤣🤣🤣
    Nu este chiar culoarea mea preferată, dar îmi amintește de învelitorile unor cărți vechi pe care le am de la bunicul meu, nu l-am cunoscut, dar cumva cărțile acelea îmi amintesc de el.
    Iar semnul de carte mie la prima vedere mi s-a părut un animal marin ciudat, cred că din cauza franjurilor care mi-au părut tentacule. Apoi am văzut și eu gene.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihihi! 🤣 Asta da, imaginatie! 🤣 Se potriveste! Briosele au multi admiratori si admiratoare! 🤣
      Nuanta hartiei nu intra nici in preferitele mele, da' era singura la indemana si imi place cum... fosneste. 😊
      E foarte interesant cum unele obiecte ne amintesc de oameni care ne sunt dragi "prin delegatie" (sa zic asa). Poate ca obiectele (si nu numai) pot face "legatura" intre timpuri diferite.
      Hahaha! Poate o caracatita cu gat lung! 😊 Privind luuung semnul de carte as putea vedea o vietate marina cu... cili. 😊

      Ștergere
  5. Eu nu mai inteleg platforma asta. Zilele trecute nu puteam să comentez pe blogul meu( cel cu galeria). Mi s-a intamplat si pe alt blog, cred că la Dănuța, să las comentariu, in mail să-mi vină notificări despre comentariile noi la postare (și stii că nu vin decât dacă ai comentat si ai bifat căsuța) și totuși comentariul meu să nu apară. Asa e si la această postare.
    In orice caz, scriam in acel mesaj că-mi place mult coperta cu brioșa „pupăcioasă” cum a botezato Fiordaliso între timp.O idee bună de a proteja cărțile primite cu împrumut (pare interesant acest autor). Și da, semnul de carte chiar pare a avea gene, ca și cum ne face cu ochiul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E groaznic! Stiu din experienta cum e cand comentariile se duc "in neantul internetului" sau cand e nevoie sa incarc pagina de n ori luate cate n si sa nici nu reusesc... Piere cheful de-a mai scrie... :-( se dilueaza gandul...

      Hahaha! Face cu ochiul semnul de carte! 😊 Mi l-a "confiscat" o nepoata - care abia acum invata literele alfabetului. Puteam sa nu i-l dau?! 😊 I-a facut cu ochiul si l-a luat.
      Imi plac mult romanele scrise de G.S. Ca si Poirot, Maigret e un detectiv (comisar) mai deosebit.
      Mie-mi placea mai mult briosa "pupacioasa" decat coperta, dar m-am obisnuit cu aceasta coperta - la atingere mi-a placut din prima (culoarea nu prea a fost/este pe gustul meu).
      Multumesc, M., ca ai insistat cu mesajul. ❤ 😘

      Ștergere
  6. Imi place foarte mult coperta ta cu brioșa ”pupacioasă” (asa ii ramane porecla:))))! Si semnul cu genele false! Am auzit de Georges Simenon, dar, inca, nu i-am citit nicio carte!
    Felicitări pentru lucrările tale reusite! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place cum i-a zis fiordaliso! 😊 Si-mi place ca va place si voua! Briosa a facut coperta sa arate "prezentabila", in sensul ca e hazlie si nu se mai observa clar invelitoarea. 😊
      Imi plac romanele lui G.S. sau... imi place "stilul de ancheta" al lui Maigret... (?) 😊 Filmele cu Maigret imi plac mult mai mult, dar au facut doar 4 (parca).
      Iti multumesc, Mihaela! Pupici! ❤

      Ștergere
  7. Que lindo, Diana!
    Sou apaixonada pelo trabalho que você posta aqui no blog.
    Te desejo tudo de melhor no ano novo 2024.
    Beijos com carinho e gratidão.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Fatyma!
      Obrigado por suas amáveis ​​palavras e gentis pensamentos!
      Eu abraço você também! Beijos.
      Que 2024 seja um ano maravilhoso para você também! Saúde!

      Ștergere
  8. Olá Diana!

    Admiro sua criatividade.
    Tenha uma semana repleta de luz
    abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Loiva!
      Obrigado pelo elogio!
      Desejo a você um maravilhoso fim de semana!
      Abraços.

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.