2024-01-19

Felicitare 3D cu flori din hârtie

În a doua săptămâna a lunii a nins puțin și prin oraș – doar puțin, și stratul de zăpada pare a se fi subțiat serios la scurt timp după ce s-a așternut. M-am bucurat de zăpada, chiar așa puțina cum a fost – am mers mult pe jos, alegând marginea trotuarului (spre zonele verzi) unde zăpada era, încă, în strat suficient pentru a fi afânată în mers.

Noaptea, strat de zapada asternut

Peisajul alb a fost cel mai curat noaptea, imediat după ce a nins, duminica spre luni, dar pozele nu sunt tocmai reușite. În acest moment ploua, dar zăpada oricum nu mai era – poate ca aceasta ploaie domoala se va transforma în ninsoare.

Oh! M-am luat cu zăpada și-am neglijat subiectul principal: Transformări creative – ianuarie 2024, prima tema a lunii: felicitare. Tema generala a lunii este hârtia de ambalaj. Felicitarea nu e obligatoriu să fie din hârtie de ambalaj, ci sa aibă ceva elemente din hârtie de ambalaj. Am decupat florile din hârtie de ambalaj lucioasa pe o parte.

felicitare pop-up din carton albastru cu flori maronii cu rosu

E prima data când încerc o felicitare 3D, pop-up, cum am aflat de curând ca se numesc, și... nu e o încercare tocmai reușită. Indicațiile de lucru le am din videoclipul aflat la adresa de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=870JPSsUmc0

Am urmat – credeam! - toate indicațiile. Ha! Dacă m-am descurcat cu desenatul și cu decupatul (nu zic de câte ori am decupat greșit și în loc de floare mi-au ieșit doua grupuri de câte trei petale) nu la fel de bine m-am descurcat și cu lipitul. N-am fost prea atenta la început (altfel nu-mi explic greșeala) și în loc sa pun lipici doar la vârful petalelor (unde era necesar) am pus pe întreaga suprafața – greșeala face ca felicitarea sa nu se deschidă larg, precum o carte, ci într-un unghi ceva mai mare de 90 de grade.

etape confectionare felicitare pop-up cu flori din hartie maronie de impachetat

Nu am avut suficient carton mai deschis la culoare și am folosit albastru – contrastul dintre flori și carton e așa și-așa.

Pentru a nu lăsa fața felicitării carton gol am imaginat o ramura cu flori. Am folosit confetti din hârtie roz și mov descoperite in cuibul 20 (l.e.*) al bradului-calendar pentru Adventul Exploratorului Creativ. Ar fi arătat bine dacă... lipiciul nu ar fi pătat hârtia fina. Am zis c-o dreg repede cu vreo câteva dungi făcute cu marker-ul. Dada! Mai mult am stricat așa ca soluția rămasă (care mi-a venit atunci în minte, adică) a fost sa lipesc confetti decupate din staniol auriu – aș fi preferat fără sclipici, dar... Îmi par destul de reușite florile stilizate doar ca mi se pare cam sărăcăcioasă felicitarea. Aș mai fi adăugat ceva, dar nu mi-a venit în minte nimic care sa o facă sa arate mai elegant; tot ce-mi venea în minte o... împopoțona!

felicitare din carton albastru cu flori stilizate din staniol auriu si doua semnul exclamarii

In sectiunea "comentarii", Suzana mi-a dat cateva idei de a completa felicitarea pe "coperta". Culori potrivite - in contrast cu albastrul cartonului - nu am; am bronz auriu, dar nu mi s-a parut ca ar arata prea bine (am facut proba), asa ca am lipit doua semne de exclamatie!

De fapt, m-am gandit la trei "raze" din staniol sus si trei jos, dar mi s-a parut mai hazliu cu aceste semne.

* l.e. = legatura externa

15 comentarii:

  1. Diana, asa, de la departare,mie imi place. Stiu ca la tine se vede altfel, insa totusi arata frumos. Eu am renuntat la astfel de idei pentru felicitari. Nici macar pentru cele date personal, nu incerc. Preuspun un alt spatiu de lucru. Eu as fi adaugat putina culoare in coltul dr. sus si stg. jos pentru a echilibra spatiul. Si eventual o frunzulita.
    Felicitari pentru creatie, draga Diana!
    Pe aici ploua...
    Pupici si weekend placut! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La culoare adaugata in coltul din dreata sus m-am gandit, doar ca... nu prea reusesc sa "colorez" cu gratie si ma temeam sa n-o stric de tot (nu mai aveam timp pentru inca una - si nici carton)
      La frunzulite ma gandesc - poate lipesc doar frunzulite pentru ca le pot aseza pe carton si sa aleg daca-mi place unde o asez, inainte de a o lipi. Multumesc (si) pentru idei, Suzana draga! ❤ Duminca frumoasa iti doresc! Pupici! 😘

      Aici a plouat si... tocmai am aruncat o privire pe fereastra: ninge marunt, apos - e mult alb pe masini, pomi, zona "verde", si nu prea mult pe unde e asfalt.

      Ștergere
    2. Cand adaug culori pe colturi si o fac destul de des, schitez
      cu un creion limita, in principiu este ceva curb si nu ai de ce sa
      te mai temi ca mazgaleati ceva. Oricum, o culoare care sa fie
      contrast. Asa fac eu.
      Ploaia de vara s-a transformat intr-o zapada superba.
      Inca ninge. Probabil va mai ninge, dar e ceva usor.
      Pupici si weekend placut in continuare! ❤

      Ștergere
    3. Oh! Vezi? Nu-mi prea dau prin minte multe cand e vorba despre creat ceva de gen... De-asi fi desenat "pe coala alba" as fi facut schita in creion... 😊 Multumesc!

      Avem strat de zapada de vreo 5-10 cm... Nu mai ninge, si din cand in cand mai apare soarele, dar la ora asta nu are mare putere. Superb a nins si aici... Azi chiar ne-am jucat in zapada, dar e destul de "aspra", pentru ca e frig. Miroase a iarna. 😊
      Multumesc! La fel si pentru tine! Pupici! 😘 💕

      Ștergere
  2. Mie florile stilizate din interior imi plac MAXIM. Sunt superbe. Ma tooot uit la ele si imi plac mult. Nu stiu cum trebuiau sa fie daca le lipeai doar pe petale, dar mie imi plac asa.
    Si fata felicitarii e frumoasa! Sa nu vorim de carton colorat ca duc lipsa :)))). Va trebui sa remediez acest aspect :D
    Felicitari pentru felicitare - este foate frumoasa, ca un mic tablou.

    La noi ploua torential cu picaturi urioase. Mda... ma intreb daca s-a sucit asa vremea... niste portocali nu ar merge ? Maslini ceva ? :))))

    Eeeeheee
    Pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu zic ca nu-mi plac florile din interior doar ca... nu se deschide felicitarea cum ar trebui. 😊 Oricum, in poza arata mai frumos decat in realitate. :-( Da-mi place ca e felicitare fosnitoare (datorita hartiei din care am decupat florile)
      Ma bucur tare mult ca iti place si tie! ❤
      Nu vorbim de carton colorat! SI eu am nevoie sa remediez chestiunea. 😃

      Aici a plouat molcom, a dat-o-n ceva "mazga', apoi iar in ploaie si acum seamana mult a ninsoare (am observat pentru ca a scris Suzana de ploaie si-am aruncat o privire pe fereastra) E mult alb in cartier! 😊 Ar fi frumos sa mai inghete un pic fulgisorii care cad din cer, sa fie zapada pufoasa.
      Eeee! Fie si portocali, fie si maslini... daca se "aclimatizeaza" la zapada. Peste vreo 10-15 ani va fi asa cum stiam iarna in copilarie (ciclul de vreo 28 de ani al Soarelui sau asa ceva: cand e mai aproape de Terra, cand e mai departe).

      Ștergere
  3. Me gusto la segunda fotografía y la tarjeta es muy linda. Te mando un beso y cuidate del frio.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Me alegra saber que te gusta!

      Gracias! ❤ Me gusta el frío afuera. Me visto bien.
      Te mando un beso.

      Ștergere
  4. foarte dragute florile tale pop-up :-) imi place combinatia de culori, arata foarte bine, felicitari!
    Pupici si imbratisari, de la trio pentru quattro 🐾😘🤗💞
    Un weekend placut, cu sau fara zapada!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru apreciere, Carmen draga! ❤
      Imbratisari si pupici si de la quattro pentru trio! 😘 💕 💖 🐾 🤗
      Multumesc, la fel! Avem zapadaaaaa! 😃

      Ștergere
  5. Parerea mea de realizator neîndemînatic de felicitări este că ai realizat o super felicitare! Imi place interiorul foarte mult! Si exteriorul este dragut, dar parcă îi lipsește ceva...
    La noi a nins azi, incă ninge și a mai nins si acum o saptămână! Uzzi s-a bucurat cel mai tare de zapada, mai ales cand faceam drum cu lopata, el se arunca in zapada!:))) Apoi ne-am fugarit unul pe altul putin prin curte, după care ne-am cuibărit in casa in pat unde am lenevit destul demult.
    Felicitări pentru felicitarea ! O seară frumoasă! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Mihaela! ❤ E frumusel interiorul si daca eram atenta poate ca se deschidea ok felicitarea... Cred ca... - trebuie sa verific - e de luat in calcul si marimea florii nu doar modul in care se lipeste.

      La noi nu mai ninge, dar avem strat serios de zapada!
      Iooooiiiii! 💖 🐾 Joaca latraciosilor in zapada e o placere de privit, pentru mine. ❤ Evident, si de jucat! Mi-l pot imagina pe Uzzi prin zapada! 💕 Miki nu mai face asta (are varsta de 19 ani)... Mai ia zapada pieptis, dar nu mai sare ca un iepure. 😊
      Ce fain suna "cuibarit"!
      Multumesc! Seara frumoasa si pentru voi! Pupici!

      P.S. Intre timp am mai adaugat ceva pe felicitare dar... uitasem sa incarc poza. Varsta! 😂

      Ștergere
  6. Cred că asta e singura diferentă, cât se deschide felicitarea, că in rest mi se pare că arata la fel cu una lipită „corect”. Am făcut si eu acest tip de felicitare, dar nu am infrumusețat si coperta cum s-ar zice. Am observat la fetele care fac astfel de felicitări, pentru eleganta că pun un fel de ramă, practic lipesc încă doua cartoane peste ca să creeze rama si de multe ori, cel de deasupra este deja colorat el, dar mă gandesc că nu e carton pt ca în engleză ele spun „paterned paper”, nu „cardboard”. Cardboard-ul e cel de la baza felicitării.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pffff, am vrut să scriu, m-am întrerupt și nu mai știu ce am făcut. Cândva demult mi-am salvat și eu modelul acesta de felicitare și acolo a rămas. Îmi place foarte mult cum arată interiorul, iar cu semnele de exclamare arată bine și exteriorul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hei! Ce mai faci? Iti doresc un final de saptamana cat mai
    pe placul tau! Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.