2024-05-29

Pomul vietii din sârma si nasturi

Pomul vieții (Arborele cosmic) este un simbol religios universal, în diferitele culturi având, cumva, alta "traducere". Arborele este un simbol fundamental, cu dublă semnificație: cea de creștere și cea de ax al lumii. Mitologiile vorbesc despre "arborele lumii". Arborele cosmic e stâlpul care susține cerul și permite comunicarea între lumea de sus și cea de jos. Șamanul ("cel care e transportat"), în timpul călătoriei sale mistice urca in cer catarandu-se pe arborele cosmic, un copac cu șapte sau nouă trepte. 

Pomul vieții pe care l-am stilizat nu se ridică la înălțimea simbolului, dar îmi place. E cam prea stufos și cam fragil la trunchi, da-mi place cum arata. Deși am tot văzut acest simbol ca talisman, ca bijuterie etc. nu am fost tentată să lucrez unul. Pentru jocul Transformări creative 2024, tema 2 din luna mai este "la indigo", un Pom al vieții după unul dintre modelele postate pe blogul gazda. Materialele lunii: sârmă, cabluri.

Pomul vieții stilizat, din sârma nasturi și margele

Dintr-un cercel desperecheat, 23 de nasturi mici (când am făcut poza nu erau toți nasturii - în timp ce lucram mi-am dat seama că îmi trebuie mai mulți decât pregătisem), 3 mărgele nu prea mari și câteva mici și cilindrice, 10 fire sârma cupru am confecționat Pomul vieții în... viziune proprie (=așa cum m-am priceput)

Pomul vieții - etapa răsucire sârme pe inel

Firele din cupru sunt răsucite cam pe la mijlocul lungimii lor (n-am măsurat înainte de a le tăia pentru că nu voiam să ajung în situația neplăcută de a nu fi suficient de lungi - cum s-a întâmplat cu alta ocazie). Am "ajustat" firele in timpul lucrului, când le-am "transformat" în rădăcini, trunchi și crengi. Pe crengi am înșirat nasturi verzi (diferite nuanțe și modele) și câteva mărgele cilindrice mici, din sticla, unde nu se potriveau legăturile. 

Pomul vieții, lipituri cu silicon auriu

Pe verso se vedea cam urat și am acoperit sârmele cu silicon auriu cu sclipici, la cald.

Rădăcinile sunt înfășurate tot pe cercul cercelului.

Dintr-o bucățică de lanț am imaginat o agățătoare pentru acest Pom al vieții. 

Uite-asa, am acum Pomul vieții făcut de mine. O fi el cam... aglomerat de nasturi silicon, dar îmi place cum arata.

Un proverb spune că "omul este un arbore răsturnat; rădăcinile lui se află in cer".

Trebuie sa adaug manual s în http...

https://mniko.blogspot.com/2023/12/transformari-creative-2024.html

6 comentarii:

  1. Tare dragalas! Imi place mult si cum se asorteaza cuprul sarmei cu nuanta de verde a nasturilor.
    Cred ca a fost munca multa si migaloasa, insa s a meritat! A rezultat o mica bijuterie, felicitari Diana 🤗😍🥰
    Pupici si imbratisari de la Trio pentru Quattro 😘🤗💞🐾🫶🏻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asortarea intre culoarea sârmei și verdele nasturilor mi-a plăcut și mie - am remarcat-o mult după ce am terminat Pomul. ☺️
      A fost migălos, dar mai ușor decât mă așteptam.
      Mă bucur să știu că îți place si ție, Carmen draga! 💗
      Gânduri bune și îmbrățișări de la noi pentru voi! 😘💞🐾🌹

      Ștergere
  2. Arata foarte bine arborele tau. Imi plac ideile conexe despre arborele vietii. Mi s-a parut intodeauna un subiect fascinant, insa mereu am senzatia ca imi scapa esentialul. Si nu e vorba doar despre acest subiect... Nu pot exprima in cuvinte, parca este mereu un spatiu cetos si nu pot ajunge dincolo de ceata!☺️
    Imi pare bine ca ai pus poza intermediara a lucrului. Poate imi dau silinta sa fac si eu un medalion. Si imi place siliconul sclipicios. Nu am incercat pana acum.
    Felicitari si spor la tot, Diana draga!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi place ideea Arborelui cosmic. ☺️ Dar nu incerc sa urc in el - pentru că nu voi reuși.
      Nu-ți scăpa esențialul. Cred că, într-un fel, toți știm care e "acest" esențial doar că, unii, încearcă să-l explice/exprime în cuvinte iar alții e posibil sa nu ști că îl cunosc; alții îl trăiesc, fără a conștientiza și fără a-și pune întrebări (și tot așa) ☺️
      Când suntem in ceata poate că ar trebui sa ne oprim și să permitem creierului sa preia comanda = sa trecem pe pilot automat, lăsând instinctul sa ne ghideze. Doar un gând.
      Îți mulțumesc, Suzana draga! 💗Spor in tot și pentru tine! Pupici! 😘

      Ștergere
  3. Citind textul mi-am amintit segmente dintr-un film cu Rachel Weisz si Hugh Jackman - The Fountain. de fapt de cand am avut tema la indigo m-am tot lovit de amintirile vagi din si despre acest film.
    Citind putin mai sus comentariul Suzanei si raspunsul tau... chiar ieri ma gandeam la faptul ca uneori ma opresc din ce fac si brusc simt o stare de liniste pentru ca „imi amintesc” dar pana sa verbalizez .. dispare. .Si acum vad ideile voastre... ce interesanta potrivire.

    Imi place mult ce ai facut. Cand voi avea fire potrivite vreu sa incerc si eu asa ceva. Nu stiu daca ii mai are Ralu aici sau i-a luat, dar ii cumparasem acum niste ani niste ercei cu pomul vietii :D. Si de anunci ma tot gandesc sa incerc sa fac si eu unul gen panndativ.

    Imi place mult combinatia cu nastureii. Sunt foarte frumosi. Minunat Pom ti-a iesit :*
    Pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu știu de ce zici că nu se ridică la înălțimea simbolului pentru că este foarte frumos și în plus este o interpretare proprie! Este un pom unic! Mie imi place foarte mult cum ți-a ieșit! Felicitări! Pupici, Diana.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.