2024-05-24

Fluturas cu sclipici, tablou mic

In lumina înserării... Mmmm-nu. E spre noapte când scriu aceste rânduri, dar poeta din mine... nu exista; de-ar fi acolo și-ar dormi aș putea-o trezi. 

Tema 11 a jocului Provocări verzi - 2024, săptămâna 10 - 16 mai, este numita Lumini prinse-n tablou. Am prins lumina in tablou așa cum  m-am priceput. După mai multe încercări am reușit ceva care-mi place:

Minitablou cu bronz și fluture cu sclipici

Dintr-un carton relativ lucios, de la o cutie in care au fost biscuiți, am tăiat un patrat cu latura de 15 cm și am desenat pe el un cerc. Exteriorul cercului e vopsit cu lac bronz auriu. Am colorat cu acrilice. Petele din interiorul cercului sunt picături bronz argintiu aplicate peste culori si "turtite" sub o folie de nailon inițial am desenat "păsări", dar prea arăta aiurea rău. 

Minitablou cu bronz și păsări desenate stilizat

Ce-am vrut să fie nu mai contează - oricum nu aveam o idee clară. Fiind tabloul prea sarac am lipit un fluturas colorat și aurit. 

Ce-mi imaginez eu că e nu scriu aici (eventual în secțiunea de comentarii); suna atât de pompos încât... mi-e jenă să scriu. Întâi am umplut cartonul cu fel de fel și apoi am incercat să-i dau un sens (ar fi fost altceva sa am imaginea/ideea in minte când am lucrat).

Clara, mesageră la Provocări verzi, vrea-nu-vrea, prezintă opera mea de artă.

Papusa Clara lângă mini tablou cu bronz, culori și fluture cu sclipici

Să definesc lumina mi-e greu, dar sa o reprezint în imagini! Ce e lumina? Sigur, exista definiții, dar este ceea ce o definesc oamenii că este?

Lumina permite omului să experimenteze realitatea - am citit pe undeva - și îi permite să interpreteze frumusețea așa cum o vede; lumina îi permite omului libertatea de a trai apreciind frumusețea magnifica a lumii fara a limita viața la lupta pentru supraviețuire.

La grecii antici, lumina ghida intelectul la adevăr, precum un far care ghida marinarii, ajutandu-i să rămână în siguranță. Pitagora considera că ochiul e ca un far pentru suflet.

Simbolistica fluturelui pe care l-am lipit am căutat-o ulterior, adică nu am lipit fluturele datorita a ceea ce reprezintă ca simbol. Nativii americani consideră fluturii ca fiind simboluri ale transformării,  speranței și renașterii. In cultura chineză fluturele evocă libertatea, frumusețea lumii, dragostea și sufletul uman (între altele). In literatura și arta, fluturii semnifica, în general, speranța, dragostea și natura eternă a sufletului. Zborul lor lin amintește curgerea timpului, clipa vieții, importanța bucuriei și libertății.

Fluturii au inspirat oamenii, de milenii, cu natura lor delicată și imensa putere pe care o posedă.


14 comentarii:

  1. Bine ai revenit, Diana draga. Tare ti am dus dorul...ce se intampla de nu mai ai timp de noi?! Blogosfera este pustie fara tine 🤗
    Frumoasa descriere... de ce sa te jenezi?! Niciun motiv! Foarte dragut totul! Felicitari!
    Te pup si trimit ganduri bune si imbratisari de la Trio pentru Quattro 😘🤗💞🐾

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Carmen draga! 💗
      Mi-e dor de voi! Am poze pentru toate jocurile, am dorința de a mă juca doar că... Pfuuu! Tot aiurea se potrivesc lucrurile! ☺️ Pot posta, doar că... rămân "restantă" la mesaje și vizite, și prefer sa intru mai rar deoarece e posibil sa vizitez pe unii, dar sa nu mai ajung și la alții...
      Pupici!😘 Si de la noi pentru voi, gânduri bune și îmbrățișări! 🌹💗🐾💞🍀

      Ștergere
  2. Superb este tabloul. Imi place tare mult cum a iesit. Si ce potrivire!! Tu ai ales fluturele, eu libelula 😍.
    Abia astept sa imi spui (cum ziceai in articol) in comentarii, mai mult. Mie imi place tare mult - parca lumina ar patrunde de undeva din spatele panzei prin ea, adcand speranta si liniste si bucurie. si apoi se transforma intr-un fluture frumos, stralucitor, ca sa putem percepe fizic, real, acea frumusete fara forma fixa a ... „luminii”.
    Pupici cu drag si.. ma bucur mult ca ai reusit sa faci articolul !! :*
    Sper sa ne putem juca si mai mult cat mai curand :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur tare mult că îți place! 🌹După ce am terminat îmi imaginam Pământul văzut de sus și, cumva, pe "lentila" ☺️ satelitului s-a oprit un fluture cosmic, sufletul planetei Terra. Am imaginație! 😁 Cum ziceam: suna pompos că "interpretare" la ceea ce am făcut.
      Sa mă joc mai mult mi-am dorit încă din ianuarie doar că... așa de multe nu s-au potrivit cu dorința mea! 😔
      Pupici cu draga! 😘💗

      Ștergere
  3. Imi place tare mult compozitia cu fluture. Sa stii ca de prea multe ori incep intr-un fel si termin altfel. Asa ca nu ma surprinde ceea ce ai scris. Abia asteptam sa te mai aud! Vad ca ai reinceput cu o realizare minunata. Combinatia cu cercul si fluturele arata deosebit.
    Felicitari, Diana draga! Sper sa iti mearga tehnica pentru a posta si ceea ce ai mai facut! Pupici si weekend placut! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru apreciere, Suzana draga! 🌹
      Abia acum am realizat că fotografiile sunt cam întunecate! 😔 Când le-am editat pentru publicare se vedeau luminoase (auriul și culorile fluturelui apăreau mai aproape de realitate).
      Cu tehnica e aproape ok - nu văd tabelele la Mihaela, dar asta nu e o "piedica" greu de trecut. Cu tastatul e dificil (mai ales când e nevoie de o corectura) și pt o tastatură (atașată) mai am nevoie de una-alta și, după cum ziceam, e posibil sa nu găsesc prea ușor "piesa" necesara.
      Mulțumesc! 💗 Duminică frumoasă! Pupici! 😘

      Ștergere
  4. Îmi place foarte mult tabloul realizat de tine! Fluturașul este superb! Felicitări!
    Mă bucur că ai revenit! O duminică frumoasă să ai, dragă Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru apreciere, Mihaela! 🌷
      Pentru a nu exista dubii ☺️ - nu m-am gândit să scriu in postare - fluturele e un abțibild.
      Sper să reușesc să și rămân. ☺️
      Săptămână minunată îți doresc! Pupici! 😘

      Ștergere
  5. Foarte frumos tabloul Diana. Felicitări.
    Am citit că e realizat pe un carton recuperat de la o cutide de biscuiti. De ce nu il pui si la transformările de aprilie?
    PS: incă nu stiu cum pot face, dar stiu de pe blogurile care folosesc aceleasi tabele că introdul ele poze pentru fetele care nu au blog. Ai spus că de lucrat ai mai lucra, așa că mă gandesc că atunci cand esti gata cu ceva, dacă imi trimiti poza, să incerc eu să fac inttrarile in tabel cumva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru apreciere, Mihaela!🌷
      E o idee: sa pun link-ul și pentru TC aprilie (tema 4 - pentru celelalte am. ☺️

      In tabelul separat nu apare o poza cu iepurașul - tema 2 din aprilie? Am înscris linkul, mesajul a fost că s-a înregistrat dar nu pot fi redirecționată la blogul gazda. Am lucrat de pe telefon, unde văd tabelele...
      😘

      Ștergere
    2. Iepurașul di aprilie, tema 2 apară la tabelul luni aprilie pt ca ai pus postarea în timp util pt acea luna. Sa te uiți la galeria lunii aprilie. O sa ai o surpriza.

      Ștergere
    3. Mno! Nu mai știam... Înseamnă că valiza am pus-o în tabelul general.
      Imediat după ce reușesc să mai înscriu în link pt mai în aprilie mă întorc. ☺️

      Ștergere
  6. Este interesant tabloul, are delicatețea imaginilor japoneze, așa mi se pare mie. Iar fluturașul îl completează foarte potrivit, a avut o bună inspirație să se așeze acolo.
    Mă bucur că ai revenit și mi-ar face plăcere să te văd mai des pe aici, chiar dacă nu reușești să ajungi in vizită la toată lumea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce compliment frumos! 💗 Mulțumesc!
      Mă străduiesc să fiu aici... Vreau sa revin și să mă joc... constant cu voi. ☺️ Sper să reușesc să postez macar pentru luna mai la timp.
      😘

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.