2024-05-31

Bufnita cu cablu și pene gugustiuc

Bufnita din imagine am confectionat-o - dupa un model descoperit pe internet - folosind bucăți de cablu, sârma tip liță și sârma aurie moale (nu știu ce material este); am folosit și pene de guguștiuc și mărgele.

Bufnita cu cablu, mărgele albe și pene de gugustiuc

Bufnita se numără între viețuitoarele cu o bogata simbolistica. Aceasta pasare de noapte - pe care o ador pentru cum arată - reprezintă (mitologic) două noțiuni: înțelepciunea și moartea. La greci, de exemplu, bufnita era pasarea sacră a zeitei înțelepciunii, Atena - și împărtășea cu aceasta atributele înțelepciunii și profeției - iar la sumerieni, Lilith, zeița morții, era reprezentată între două bufnite.

Pe scurt: bufnita este, în diferite mitologii, atât simbol al înțelepciunii, inteligenței, clarviziunii s.a. (filosoful Friedrich Hegel a "ales" bufnita ca un simbol al filosofiei), cât și simbol al nopții, întunericului, misterului, forțelor malefice, morții.

Bufnita e un simbol important și în Feng shui, reprezentând înțelepciunea și cunoașterea; ca "remediu" Feng shui ajuta la dispersarea ignoranței și dezvoltarea abilităților din planul carierei (poate fi așezată în zona de nord a casei, biroului etc. - direcția nord fiind atribuită carierei).

E o bufnita care-mi place, pe care nu as fi avut-o fara jocul Transformări creative - 2024, în cadrul căruia, pentru luna mai, ca materiale impuse au fost sârma/cablul. Cu ea, bufnita, mă prezint la tema 4: Fii creativ! Cum am zis: nu e din imaginația mea ci inspirata dintr-o imagine de pe net.

Două bucăți de cablu sunt la ochi, cu sârma am cusut bucăți de perdea la ochi și am fixat penele și mărgelele. (in dreapta jos e modelul care m-am inspirat)

Materiale pentru bufnita cu cablu și pene de gugustiuc

N-am jumulit un gugustiuc! Sunt pene "lăsate în urmă" de un gugustiuc pui pe care l-am crescut în balcon timp de aproape un an. Acum e liber - și sper din toată inima! - bine-sanatos.

La ochii bufnitei am folosit confetti primite de la Mihaela (MNiko) cu ocazia Adventului fotografic de anul trecut.

Bufnita cu pene de gugustiuc, cablu și mărgele in mai multe ipostaze

Poate pare dificil de confecționat aceasta bufnita, dar e simplu, și nici nu ia timp mult.

Până să descopăr bufnita pe net am modelat sarma moale și aurie, tot după modele de pe net, dar le-am abandonat pentru că nu găseam resturile de catifea. Pentru că ieri am dat de catifea (alta decât cea căutată) am terminat și formele din sârma.

Mic tablou cu catifea neagra și inima din sârma aurie și mărgele ciclam

Mărgelele inimii sunt din sticla colorata (ciclam, nu așa decolorate că în poza).

Tablou mic, oval, din catifea neagra și sârma aurie modelata că pisică și caine

La câine și pisică am tăiat prea puțină sârma și m-am ales cu o înnăditură deloc estetica, dar... n-am avut tragere de inimă s-o iau de la capăt.

Formele sunt cusute (din loc in loc) pe carton acoperit cu catifea neagra - punctele sunt aurii (făcute cu auriu-bronz, și sclipesc discret, dar nu și în poza).

Modelaj din sârma aurie, bucăți de catifea neagra, mărgele din sticla ciclam

E ultima zi din mai și mă bucur tare că am reușit să finalizez la timp temele. 

Linkurile către blogul Mihaelei, unde e găzduit jocul, le adaug mai jos:

https://mniko.blogspot.com/2024/04/transformari-creative-2024-mai.html

https://mniko.blogspot.com/2023/12/transformari-creative-2024.html

6 comentarii:

  1. Ce faina e bufnita!!! Absolut fabuloasa. Si ai folosit si penele de la micutul prieten. Este chiar speciala 😍. Imi place tare mult :)
    Si stii cat ma bucur sa vad si celelalte doua lucrari? Toata luna am visat sa fac din sarma niste modele asemanatoare - eu imi alesesem una cu un catelus si inca ceva care sa insemne pace (aveam trei variante: porumbel, semnul cu V din degete si ce care mai e folosit si la rock) dar nu s-a legat nimic si principalul motiv a fost ca nu am avut sarma potrivita:)) si nici timp sa caut. Poate alta data - asa ca ma bucur ca ai facut tu, mai ales de imaginea cu cei doi dragalasi

    Pupici cu drag 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte incantata că îți place bufnita! 💗 Și măgulită.☺️ Mulțumesc. Recunosc: sunt tare... mandra de bufnita cu pene de gugustiuc. ☺️
      Când adunam în balcon după Gugu nu m-am indurat sa arunc penele (am păstrat și mulți fulgi). ☺️
      E tare faina "modelarea" sârmei, dar - cum zici și tu: e necesara o sârma potrivită. Cred că ce am folosit eu e prea moale, și se deformează figurile daca nu sunt prinse pe ceva.
      Ceva animalutem voiam și eu - sunt multe modele - dar îndemânarea mi-a permis cele mai simple forme. 😁
      Spor in toate! 💗 Pupici! 😘

      Ștergere
  2. Bufnita este absolut superba. La fel și celelalte forme de sarma pe care te rog sa nu le lași nici pe ele în afara jocului. Fiecare cu întrarea ei. Și inima și cățelul cu pisica sunt minunate. Apropo, eu nu vad nodul inestetic de care spui, asa ca să știi, el nu exista, da?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt chiar mai frumoase decat am vazut pe telefon. Ai descoperit cateva modele superbe. M-ai entuziasmat . Si recunosc, sarma a inceput sa ma atraga foarte mult, de vreo doi ani cel putin, insa doar acum m-am apropiat putin de utilizarea ei. Cu provocarile de la Niko, mereu apar idei noi. FELICITARI, Diana draga!
    Pupici si un weekend minunat! Sa te joci frumos de ziua... noastra, a tuturor copiilor!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai! Ce lucruri frumoase au ieșit din mânuțele tale! Ești foarte talentată! Felicitări! Nici nu pot să aleg dintre ele, pentru că toate îmi plac la fel de mult. Sunt foarte reușite! La mulți ani, Diana! de ziua copilului. Să fim sănătoase să ne bucurăm de viață! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Este foarte reușită bufnița, așa o să ai o amintire de la Gugu mereu langa tine.
    Și formele din sârmă ți-au ieșit bine, iar catifeaua le pune foarte frumos in evidență. Din păcate asta este cea mai mare problema cu sârma, că se termină înainte să termini lucrarea. Și dacă pui multă să fie, te trezești cu capete lungi rămase și sârmă irosită.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.