2024-06-09

Volumul 3 reconditionat. Semn de carte

Îmi plac romanele istorice mai mult decât manualele de istorie, dar nu acesta e motivul pentru care am ales sa recondiționez coperțile unui roman în trei volume: Regii blestemați. Recondiționarea - cam mult spus, totuși - e vizibila în cazul volumului trei, și e tema lunii iunie la Provocări verzi - 2024, Salvam cărți: Vacanta. Primul popas de... Poveste

Tema implică și un semn de carte, așa că am inceput cu acesta. Nu. 

Semn de carte din denim culoarea petrolului, cu modele din perdea vopsita cu acrilice și bronz auriu plus modele cu silicon auriu și verde

De semnul de carte mi-am amintit când am vrut sa înscriu în tabel link-ul postării. Doar pozele sunt la inceput.

Semnul de carte e confecționat din denim culoarea petrolului și decorat cu o bucata de perdea alba colorata cu acrilice și ceva bronz auriu, dar și cu "linii" și contururi din silicon auriu cu sclipici și silicon verde.

Material denim pentru semn de carte plus părți separate din semnul de carte

Ca sa nu se lipească de pagini siliconul l-am presat cu degetele până nu s-a mai simțit lipicios.

Recondiționare cotor carte

Un roman istoric nu e tocmai o poveste deși, în general, autorii își mai lasă imaginația să zburde. Maurice Druon a coborât în istorie până în secolul al XIV-lea, documentandu-se foarte serios ( ajutat și de alții), dar și-a lăsat fantezia libera. N-am căutat să "separ" realitatea istorică de fantezie, dar m-am cam prins pe unde a fabulat. Unele episoade din carte (scrie in Introducere) sunt considerate de istorici ca fiind neverosimile. Oricum, n-am citit romanul (de doua ori, la distanță de ani) pentru acuratețea istorică.

Așa... Revenind la Provocări verzi... Am avut carton potrivit numai pentru cotorul volumului trei, care - culmea coincidenței! - era cel mai deteriorat.

Reconditioarea volumului trei din romanul Regii blestemati

N-am făcut mare lucru. Am lipit paginile care deveniseră volante - astfel încât să nu se desprindă de cotor și să permită bine deschiderea cărții. Am acoperit, cu o carioca, "zgârieturile" albe de pe coperta.

La volumele unu și doi am avut mai puțin de lucru - la volumul doi am reușit mai bine decât la primul. Doar am acoperit "zgârieturile" și am dichisit puțin cotoarele (paginile nu erau desprinse).

Regii blestemati, volumele unu și doi reconditionate

Clara, mesagera Provocări verzi-2024, e așezată pe volumele unu și doi, prezentând volumul trei cel dichisit mai cu spor.

Papusa Clare lângă trei volume Regii blestemati

Pe cotorul din carton albastru am scris cu dermatograf alb și am lipit peste banda adeziva, sa nu se șteargă. In afara de dermatograf aveam albe doar vopsea și acuarele - nu mă descurc să scriu cu așa ceva pe o suprafață mică așa că am făcut... alegerea firească.

Romanul Regii blestemati (3 volume) înainte și după reconditionare

Înscriu aceasta postare și în jocul Transformări creative 2024, în tabelul rezervat "restanțelor", pentru luna martie, tema 3 (recondiționare carte) și pentru luna februarie, tema 4: Fii creativ! (semnul de carte) 
Mulțumesc pentru sugestie, Mihaela!

Un pic despre roman

Seria de romane scrisă de Maurice Druon o am in trei volume (ediția 1977, Editura Cartea românească), cu titlul Regii blestemați. Din serie fac parte: Regele de Fier (1955) - despre regele Franței numit Filip cel Frumos și care pare că a rămas în istorie nu pentru reformele sale, ci pentru distrugerea Ordinului Templierilor; Regina sugrumată (1955) - despre Margareta de Burgundia, soția lui Ludovic al X-lea, zis Arțăgosul, care a urmat la tron tatălui său, Filip cel Frumos; Otrăvurile coroanei (1956) - despre Clemence, nepoata reginei mamă Maria a Ungariei, care pleacă în Franța pentru a deveni a doua soție a Artagosului; Legea bărbaților (1957) - în principal despre momentul morții lui Ludovic al X-lea care a avut doar o fata, cu Margareta de Burgundia, fiica ce se bănuia că e bastarda, și nu era dorită ca regina. Nu se dorea, în fapt, o femeie pe tron, așa că "șmecherii" de la Curte au căutat să dovedească faptul că, legal, femeile nu puteau moșteni tronul Franței; Lupoaica Franței (1959) - Isabelle, fiica lui Filip cel Frumos, căsătorită cu Eduard al II-lea, regele Angliei; Crinul și leul (1960) - în principal, despre Eduard al III-lea, al Angliei, Filip al VI-lea, al Franței. Când un rege pierde Franța (1977) pare că nu e in cele trei volume editate în România la acea vreme... (poate e, dar fara titlul care sa arate asta, cum e in cazul celorlalte). În volumele pe care le am scrie și despre Ioan I, regele necunoscut, care ar fi fost fiul Artagosului cu Clemence, dar înlocuit la botez pentru a nu fi otrăvit de cei care doreau tronul, începând o noua dinastie - evident, n-a fost niciodată pe tronul Franței sau altui stat.

8 comentarii:

  1. Cred ca eram in liceu cand am citit-o, insa ar merita sa o reiau, pentru ca de atunci nu stiu ce mi-a mai ramas. Si nici nu cred ca a fost perioada potrivita pentru astfel de carti. Dar oricum, acum ca le-ai protejat, le vei citi fara grija. De curiozitate, cum ai lipit paginile? Eu folosesc banda adeziva, insa metoda e asa si asa.
    Imi place si semnul de carte, mai ales ca are un fel de franjuri, ceea ce e simpatic. Inseamna ca am citit superficial. Nu intelesesem ca trebuie si acest accesoriu.
    Felicitari, Diana draga. Seara frumoasa. Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prima data am citit romanul când eram în clasa a VIII-a - după cărțile în care apăreau cei trei muschetari ai lui Dumas am căutat cărți cu și despre regi din Franța. Am recitit cândva nu mult înainte de 2020, dar nu sunt la fel de sigură ca în cazul "primei citiri". ☺️
      Pentru lipirea paginilor am folosit strat gros de prenadez - cleiul e potrivit, dar nu mai am. Prenadezul se face ca o ""pojghiță"" și tine bine lipite paginile - am mai procedat așa la alte cărți și a rezistat lipitura.
      Scrie despre semnul de carte și, din exprimarea "lui" Rux, am dedus că nu s-ar supăra ☺️ cartea recondiționată daca ar avea un semn de carte = nu știu dacă e "obligatoriu".
      Fără franjuri ar fost prea... sec. ☺️
      Îți mulțumesc, Suzana draga!💗 Seara frumoasa in continuare! Pupici! 😘

      Ștergere
  2. da, la fel ca si Suzana, am citit de mult romanul.
    Foarte foarte harnica ai fost! Cele doua volume ti-u iesit ca noi, arata foarte bine s cel mai important, vor putea fi inca citite, rasfoite de înca alte generatii... Iar semnul de carte, wow! arata fosrte artistic! Un mic obiect de arta! Felicitari!
    Noapte buna Diana draga! iti doresc un start bun in noua saptamâna!
    Pupici si imbratisari, de la trio pentru quattro ❤️😘❤️😘❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru apreciere, Carmen draga! 💗
      La volumul 3 a fost mai serios de lucrat. ☺️ Nu reușesc să postez, dar la Transformări creative am făcut - la timp ☺️ - multe dintre obiecte.
      Semnul de carte îmi place foarte mult! Când l-am inceput nu aveam vreo idee și am tot adăugat cate ceva ce-mi părea potrivit și...chiar îmi place! Mă bucur să știu că și ție. 🌹
      Îți mulțumesc! Săptămână frumoasă îți doresc! 😘
      Îmbrățișări și pupici de la noi pentru voi! 💞🐾🍮💗😘

      Ștergere
  3. Ohhhhh - nu stiam de aceasta serie (va trebui sa ii intreb pe parinti, sunt curioasa daca ei o stiu /au citit-o). Pare foarte interesanta. Tati are niste carticele mici care pe mine m-au fascinat de mica. De cate ori mergeam la bunici, la Brasov, imi placea sa admir carticelele din colectia respectiva. Ma fascinau :)). Intre timp chiar am reusit sa citesc una - mi-a indulcit un pic perioada cand era Do, bolnav.

    Ma gandeam eu (am citit la comentarii) ca ar trebui un astfel de lipici - ceea ce mie evident imi este peste mana (a fost odata lipiciul pelican.. lol).Chiar m-am enervat un pic de calitatea scociului folosit la carticica prezentata de mine. In fine :). Totusi la tipul acela de carte, nu stiu cat mergea de bine alt gen de lipici. (ma consolez si eu.. haha).

    Imi place tare mult si semnulde carte :D. Da, semnul de carte poate fi prezent in peisaj - imi plac semnele de carte :D cam asta voiam sa fac si eu initial. dar a ajuns tablou :))))))). Al meu zic.

    Ma bucur ca ai salvat o carte (de fapt sunt trei volume :D) asa interesanta! Uneori, chiar si istoria spune povesti, nu? :D daca stam sa ne gandim

    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Semnul de carte îmi place mai mult decât mă așteptam, mai ales că l-am făcut în grabă și fără vreo idee clara. Mă bucur că îți place și ție! 🌹
      Bănuiesc că părinții tăi au în biblioteca romanul - mai ales daca le place genul.
      Da, uneori, istoria spune povești 😏 cu atât mai mult un roman istoric (cu acest gând am ales romanul pentru recondiționare) ☺️ Mă bucur că, în sfârșit, am reușit - îl tot vedeam jerpelit pe raft și îmi tot propuneam. 😁
      Pupici cu drag! 😘

      Ștergere
  4. In martie am avut la TC, subtema „Carte” unde se putea si restaura o carte (https://mniko.blogspot.com/2024/03/transformari-creative-2024-martie.html). Ceea ce ai făcut cu acest volul se incadrează perfect la cerintele de acolo. Te rog să adaugi in tabelul suplimentar postarea aceasta si oricare alta restaurare de carte pe care o mai faci vara aceasta.
    Iar semnul de carte se inscrie la transformările din februarie (fii creativ), ai reconditional materiale. Nu ezitati să receti postrile si la trasformări creative, chiar dacă a trecut luna si ati făcut tema respectivă. Anul acesta este permisă participarea cu mai multe lurcrări, doar să nu puneti aceeasi lucrare la două categorii din TC. O sa fac o postare pe blogul meu special cu aceste detalii.
    A, sa nu uit. Felicitări pentru salvarea cărtilor si pentru semnul de carte. Îmi plac mult ambele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru propuneri, Mihaela! 🌹 Voi înscrie link-urile. De carte am uitat, ca tema la TC. Pentru februarie am lucrat din fire pentru tema 4, doar că nu am reușit să scriu postarea la timp - dar voi veni și cu semnul de carte.
      Îți mulțumesc pentru apreciere! 💐
      Spor in toate! 💗

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.