2024-08-14

Floarea soarelui tablou 3D. TC2-08

Cum am un pic de loc, cum încep să mă joc - și așa am ajuns să am câteva teme rezolvate în avans. Profit cât pot să avansez în jocul Transformări creative 2024. Am adus o floare a soarelui, în ramă.

Un fir de floarea soarelui din capac galben cu petale din carton, în vaza din sârma, lipită pe un carton verde cu rama din plastic negru
Materiale folosite: capac din plastic, carton verde, alb și galben, pagină din revistă (pentru tubul-tulpina), hârtie creponată verde, sârmă pentru vază (cca. 50 de cm pentru această dimensiune), liță pentru prindere, dop de pluta, culori acrilice negru și galben; ramă din plastic negru (poate fi si altceva sau poate lipsi). Ustensile: foarfecă, pistol cu silicon (e bun și un adeziv), o andrea subțire pentru confecționarea tubului-tulpina. Am folosit adeziv pentru a prinde floarea și cartonul verde (dar nu e obligatoriu).

In luna august ne jucăm cu dopuri și capace. In fiecare lună sunt 4 teme: trei impuse (mai mult sau mai puțin) și una la alegere - Fii creativ! Evident, creativitatea - acolo unde există 😏 - nu e îngrădită la nicio temă.

Tema doi a jocului e "la indigo" - avem de imitat (mai mult sau mai puțin) imaginea prezentată pe blogul gazdă: Explorator prin viață (clic pe "august" în paragraful al doilea). Tot acolo sunt prezentate regulile pe larg.

In dorința de a face cât mai multe în timp cât mai scurt m-am avântat să realizez un obiect asemănător cu cel din imaginea model... unde sunt șase fire de floarea soarelui într-un borcan imaginat din sârmă, pe un fundal ca... un gard din șipci gri.

Am luat un dop galben de la o sticlă (din plastic) în care a fost oțet, l-am tăiat cu foarfeca să pară că are petale (incredibil cât de ușor s-a tăiat).

Materiale necesare confecționare floarea soarelui: dop galben din plastic, sârma subțire, dop pluta, hârtie creponată verde,carton galben și verde
Petalele sunt decupate din carton galben; tulpina e un tub din hârtie lucioasă înfășurat în hârtie verde creponată în care am introdus o sârmă tare; frunzele sunt tot hârtie creponată.

Am lipit petalele de o parte și de alta a dopului galben (unele și pe cartonul verde "in stea") - în mijloc am lipit "moțul" rotunjit al unui dop din plută de la o sticlă cu vin spumos (dop obținut după alte "cereri" pe la cunoscuți); pe acest dop am lipit pluta mărunțită (la mijloc am vopsit cu galben, in rest cu negru), și-am lipit in mijlocul capacului galben cu petale din carton acest "moț" ciufulit. Pe verso e lipită o bucată de carton verde decupat in "stea" - e lipit, cartonul, cu silicon și maschează sârma care susține floarea galbenă. Tubul din hârtie l-am înfășurat în hârtie creponată după ce am prins frunzele pe el, dar înainte de a monta floarea.

Floarea soarelui în vaza modelată din sârma bej răsucită cu sârma gri, în ramă din plastic negru
Sticla/borcanul e modelat din sârmă bej răsucită cu sârmă gri (în poză e sârmă albă cu sârmă neagră, dar s-a dovedit că nu a fost suficientă). Am fixat sârma cu un fir de liță, să nu se desfășoare.

Rama neagră din plastic e din rebuturile rămase cu ani în urmă, când am lucrat astfel de rame cu o presă și matriță. E o ramă înaltă de 27 cm și lată de 20 cm (sisteme de prindere nu mai am).

Dintr-un dosar cu șină recuperat de la niște documente contabile "expirate" am tăiat o bucată cât să intre în ramă ușor forțat, să nu cadă. 

Floarea am lipit-o in centrul unui carton verde, și sticla am fixat-o cu liță pe acest carton (se văd discret aceste puncte de prindere, mai ales de la distanță). Punctele acelea două din ultima poza a colajului doi e lița folosită la prinderea vazei de carton (arată așa ciudat pentru că... am filmat in loc să fotografiez! Punctele sunt mici in realitate). Cartonul verde, cu floarea prinsă pe el l-am fixat în ramă folosind și adeziv - apoi am fixat cartonul alb de la dosar "prelevat". Înălțime floarea soarelui cca. 17 cm; înălțime vază 9,5 cm și lățime cca. 5,5 cm (așa au ieșit, nu am calculat dimensiunile). 

Am amintit mai sus dorința de a face cât mai multe în timp cât mai scurt... Eeeiii... Henț! Am terminat ce am scris mai sus și am verificat dacă ceea ce am făcut respectă condițiile minime pentru a se potrivi "la indigo". Scrie așa: obligatoriu floarea să aibă o vază suport; fie sugerată din sărmă ca în poză fie o vază reală căreia să-i puneți un background relativ asemănător cu cel din fotografia de referință atunci când faceți poza pt blog. Noh, și nefiind sigură dacă e sau/sau ori și/și partea cu fundalul, și dorind să respect măcar in principiu condițiile, și înțelegând că s-ar putea să fie și/și... am mai făcut un tablou cu floarea soarelui! Sigur că nu se consideră "intrare dublă", ca în alte cazuri când lucrăm mai multe obiecte la aceeași temă. 
Editare ulterioară: se consideră două obiecte diferite, deci de două ori înregistrare în tabel, cu altă poză.

Ce-am scris mai sus e justificarea pentru încă un tablou cu aceeași ocazie. 😃 De data aceasta a mers mult mai repede - aveam antrenament! Mmmșiiii, probabil că nu aș mai fi lucrat acest al doilea tablou cu floarea soarelui dacă nu-mi aminteam că mama mi-a adus un pui de aloe cu rădăcinile înfășurate in vata umedă, folie nailon, și pentru a nu se rupe planta in timpul transportului a înfășurat-o într-o hârtie groasă, poroasă (zici că-i zugrăveala cu huma la atingere), albă, cu dungi bleu pal care arată ca și cum a fost întins pe hârtie praf din mina de creion colorat. Această hârtie seamăna cu fundalul din poza-model absolut clar mai mult decât fundalul din primul tablou.

Materiale confecționare floarea soarelui pe fundal alb-bleu
In cea mai mare parte sunt aceleași materiale și ustensile necesare pentru primul tablou. Diferențele: hârtie cu dungi in loc de carton verde pentru fundal, sârma pentru vaza e negru cu alb, înnădită cu sârmă bej răsucită cu sârmă gri (rămasă de la prima lucrare), vârful unui interior de capac - armonică, resturi de paie din plastic, pentru suc, mărunțite, hârtie lucioasă pentru dosul tabloului și liță pentru agățătoare. După ce am realizat tulpina, frunzele și floarea așa cum am descris pentru prima floarea soarelui, după ce am realizat vasul pentru floare (abia după ce am postat poza am observat că nu e tocmai aliniat, dar am rezolvat chestiunea), am tăiat din același dosar cu șină un dreptunghi înalt de 18 cm și lat de 12 cm. Hârtia poroasă am așezat-o pe carton lăsând vreo doi cm "rezerva" pentru a o lipi pe dosul cartonului. Floarea am lipit-o la centru, vaza am prins-o in două locuri de cartonul învelit în hârtie. Pe verso am prins agățătoarea și am acoperit totul cu o bucată din coperta lucioasă a unui bloc cu hârtie colorată.

Înălțimea florii e de cca. 15 cm. Înălțime vas din sârmă 8 cm, lățime 5 cm.

Un fel de concluzie: nu întotdeauna graba strică treaba. Aveam două tablouri dacă nu mă grăbeam? Nuuuu! Aveam nevoie de două tablouri? De ce nuuuu?! În balcon sunt destule "cuie" care abia așteaptă să susțină ceva fie vară fie orice anotimp.

11 comentarii:

  1. Am citit începutul aseară, apoi cand au început să-mi joace rândurile în față am lăsat restul pentru azi că nu mai înțelegeam nimic. Mi se întâmplă de la un timp ca la o anumită ora seara să pic pur si simplu de somn, indiferent ce fac în acel moment. Ațipesc chiar și în picioare câteva clipe, de zici că cineva apasă pe un button off.
    Tablourile tale sunt perfecte pentru temă, am bele și chiar te rog să le pui pe ambele. Ai făcut două lucrări, deci pune-le pe amandouă.
    În ceea ce privește cerința cu fotografia pe un fundal asemănător, era ideea doar pentru cei care aleg să pună o floarea soarelui într-o vază reală, creata de ei sau nu. Ideea era ca funsalul să fie uniform în spatele acelei vaze, nu să atragă ochiul cătrea alte elemente de decor.
    Dar revin, te rog să pui ambele lucrări în tabel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Realitatea e că și eu am scris aiuristic... Am terminat câteva teme, dar care ar fi folosul daca nu sunt prezenta în unul dintre tabele? 😊
      Organismul își cere dreptul la odihnă. 😊 Ai avut o perioada aglomerata și cu oarecare doza de stres. Cred că știu ce zici cu butonul off! 😃 O patesc și eu, uneori, când sunt foarte obosita - ora "mea" e 23 - pur și simplu simt cum adorm! In astfel de momente caut patul și cad lata - mă mai trezesc dimineața, destul de târziu. Se înțelege, cred, că în astfel de momente dorm îmbrăcată cu hainele de strada. Din fericire, nu se întâmplă des
      - de regulă, pot depăși un moment în care mi se închid pleoapele (dar nu e recomandabil).

      M-am gândit eu că fundalul e obligatoriu pentru o vaza-vaza, dar cum neuronul e cam ametit am vrut sa fiu sigură că respect condițiile, pe cât posibil, dacă e sa fie la indigo.
      Ok. Înscriu link-ul și cu cealaltă poza. 😘

      Ștergere
    2. La mine e ora 24, cu alte cuvinte acum mai am vreo 30 de min si adorm pe tastatură. La figurat, nu la propriu. Dar dacă sunt in pat... e alta poveste. De obicei stau în sufragerie pe canapea. Instinctul de mama nu prea mă lasă să ma culc până nu știu eu că și fetele s-au dus la culcare, chiar dacă în ultimul timp nu mă mai poate și ține trează destul pănă în acel punct. Domnișoara cea mare, care e de-acum un adult la urma urmei, e pasăre de noapte. Ce pot să-i cer când s-a născut la ora 0.30? Și are „prostul” obicei de a funcționa foarte bine la orele tarzii ale serii. Și eu stau cu ea, în ultumul an o mai ajutan cu cate un răspuns, o informație la ceea ce lucra, mai ales că la matematică numai așa tarziu învăța. Dar ea nu se trezește devreme, ceea ce pentru mine nu e valabil. Pentru mine, ora 6 e tarziu să mă trezesc. Așadar oboseală se adună, motiv pentru care mă și întind pe canapea cand stau seara tărziu cu ea. La 12 pur si simplu adorm cu telefonul în mână, am șocat-o ziele trecute când vorbeam cu ea și apoi dintr-o dată n-am mai vorbit. Doar cateva secunde, dar...e o senzație nasoală. Simt efectiv cum se scurcicuitează neuronii, nu mai pot face corelațiile corecte între probleme și soluții. Dăcă e urgență, mă gtrezesc, îmi revin, dar dacă nu ... dau stingerea. O trimit și pe ea la culcare chiar daca știu că nu adoarme imediat.

      Ștergere
    3. As zice că știu cam cum este. 😃 Am patit ceva asemănător (adormit instant) de Revelion, daca mai tii minte. Acum eram treaza, acum dormeam adânc. Încă se mai amuză oamenii pe seama mea.
      Când se lasă seara - în special noaptea - și eu funcționez perfect (tot noaptea sunt născută). Și la fizică și la mate, rezolvam probleme fara efort, seara. Întotdeauna am învățat noaptea (ce învățăm ziua... uitam repede) Apoi, când munceam de dimineață tare... ajunsesem extra-obosita. Și acum, pt că programul e aiuristic, lucrez noaptea, dar pot recupera somnul ziua (nu întotdeauna, dar mai des decât acum vreun an).
      Evident, e cu totul altfel în cazul mamelor care mai au copiii langa ele. 😊 Parca o văd pe mama, citind ce ai scris.
      Succese! 💗

      Ștergere
  2. 🌻 Ce idei faine, cat de diferite sunt materialele folosite si ce bine le ai armonizat! Tabloul tau cu floarea soarelui este foarte frumos! Felicitari, Diana draga!
    Pupici si imbratisari de la trio pentru Quattro 😘🍀🐾💞🫶🏻☀️🌻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru complimente, Carmen draga! 💗
      Că de obicei, daca nu aveam un "model", nu-mi dădea prin minte să fac astfel de tablouri. 😊
      Îmbrățișări și gânduri bune de la quattro pentru trio! 😘💕🐾🍀☕

      Ștergere
  3. Ce harnică ești, Diana! Și creativă! Foarte drăguțe tablourile tale! parcă mi-ai făcut și mie ”poftă” să creez ceva!:))) Am facut si eu ceva, dar foarte simplu și am încercat să fac o brățară din ață, după tutorialul Ioanei, dar momentan am abandonat:)))
    Felicitări! Pupici. Zile frumoase și pline de inspiratie să ai! Creativitate văd că ai destulă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru complimente, Mihaela! 💗
      Hm. Creativitate mai puțin - ideile vin de la alții - în cele mai multe cazuri - nu din capul meu, din păcate. 😊
      Cât de curând vin in căsuța ta virtuala, să văd ce-ai mai meșterit.
      La fel și pentru tine! Spor la ce vrei sa faci! Pupici! 😘

      Ștergere
  4. Chiar ai fost o harnicuta. Imi place cum se vad petalele florilor. Chiar sa le atarni undeva, pentru ca sunt de efect.
    Am luat la rand imaginile din tabel si acum ma delectez.
    Spor la tot si un weekend placut, Diana draga! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cele mai multe le-am lucrat in avans. 😏
      Cel cu alb e agățat în balcon; cel cu verde e sprijinit pe biblioteca în sufragerie.
      Mulțumesc, Suzana draga! 💗 Spor la tot și pentru tine! Weekend frumos! 😘

      Ștergere
  5. Ce frumoase flori ale soarelui ai facut!!! Si ce idei grozave ai avut!!! Mie floarea soarelui imi place tare, tare mult. Asa ca abia asteptam sa vad ce se va intampla la aceasta tema. Sper sa reusesc si eu cat de curand sa descalcesc restantele.
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.