2024-08-09

Felicitare cu floare din pluta. TC1-08

Materialele lunii august sunt dopuri și capace in jocul de creativitate (și îndemânare, și imaginație) Transformări creative 2024

Prima tema din august e Felicitare - una dintre cele trei teme impuse (a patra tema e Fii creativ! adică, fiecare face după talent, imaginație...

Felicitarea pe care am realizat-o e tip carte poștală, pe carton portocaliu.

Felicitare cu floare din pluta și floare din sârma suprapusa, pe carton portocaliu cu margini aurii

Greu am găsit o jumătate dintr-un dop de pluta! Oare nu mai păstrează nimeni doape din plută? Știu că se găsesc prin unele magazine, dar...

Din jumătatea de dop cu diametrul de 2 cm am tăiat 4 felii late de circa 2 milimetri și fiecare felie am tăiat-o in două părți aproximativ egale. Cinci jumătăți am folosit pentru petalele florii din felicitarea cu pluta și din trei jumătăți am modelat frunzele - am folosit pila pentru a netezi marginile frunzelor (nu prea mi-a reușit ovalul numai cu foarfeca) Pentru a tăia feliile am folosit un cutter cu lama subțire și rigida - s-a tăiat ușor și destul de "nivelat" - pila am folosit-o pentru a nivela gaura lăsată de spirala tirbușonului. 

Dop de pluta întreg și feliat, sârmă din cupru, pila și cutter

Din sârmă subțire de cupru - colectata in urma cu mai mulți ani de la un televizor - am modelat o floare și tulpina. După ce am lipit petalele din pluta am prins sârma; la mijlocul florii, sub mărgeaua bleu din sticla sârma e înfășurată în cercuri concentrice - am folosit silicon verde pentru fixarea florii din sârma și mărgelei bleu. Tulpina am aranjat-o cum m-am priceput și am fixat-o de carton lipind frunzele din pluta peste ea, folosind același silicon verde. 

Pentru că nu prea arăta... festiv felicitarea am conturat pe margini cartonul, cu bronz auriu. Picatelele aurii sunt prezente mai mult din necesitate - cartonul are pistrui maronii din loc in loc și pare pătat. Am considerat că picăturile aurii salvează fața felicitării.

Am văzut pe undeva o felicitare cu flori din pluta și sârmă - nu e ideea mea, chiar daca realizarea e... unica.

8 comentarii:

  1. Exact la feliile din dipuri de plută m-am găndit că se pot folosi la felicităi. Atea și capacele de la bere, cele de tablă. Îmi place mult ideea, modelul florii, cu petalele din jumătăți de felii. Singurul lucru pe care l-aș fi schimbat cred că e culoarea cartonului. Aș fi folosit un verde sau ceva de genul pentru contrast, că să se vada floarea mai bine.
    Apropo, o să țin minte să-ți trimit la AEC multe dopuri de plută. Soțului i-a plăcut ideea unui recipient ( e în formă de pahar de vin mai mare) în care să colecteze dopuri de plută. În 10 ani de cand am început aceasta colecție...s-au tot adunat, chiar dacă am mai folosit multe din ele la diverse proiecte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gândit la capacele metalice ale sticlelor de bere dar mi s-a părut că sunt prea greu de turtit.
      De acord cu nuanță cartonului! Am văzut imediat că nu e contest prea frumos intre portocaliu și maroniu, dar mai aveam carton verde închis (și mai slab contrastul - am verificat) și două nuanțe de roz care nu m-au atras în context. Ulterior am dat de o bucată mai mare de carton bleu, dar deja era gata aceasta felicitare (a fost bine așa, că bucată bleu am folosit-o deja 😊 la alta felicitare.

      Îți mulțumesc că te gândești la mine, Mihaela! 💗 Oricum, am "dat de veste" că am nevoie de dopuri de pluta și nu mă supăr daca apropiații le colecționează. 😃
      Un bol sub forma de pahar, cu dopuri de pluta in el, îmi pare un fain obiect decorativ - pluta, sub orice forma (aproape) mie îmi place tare mult.

      Ștergere
  2. O felicitare simplă si dragută. Felicitări! Eu nu am reusit niciodată să tai un dop de pluta usor si drept ;))), dar ,am citit si vazut un video, se taie ca untul de usor daca fierbi topul timp de 3 minute.
    Weekend frumos sa ai! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru apreciere! 🌹
      Mulțumesc pentru pont! Și eu știam că se taie greu (în sensul de uniform, sa zic așa) dopurile de pluta, dar cu aceasta ocazie am tăiat doua și ușor și uniform. Probabil că depinde și de cum a fost produs un dop sau altul - știu sigur că unele se fărâmițează, efectiv, sau sunt atât de greu de taiat încât îmi pierd cheful. 😊
      Mulțumesc! La fel și pentru tine! Pupici!

      Ștergere
  3. Sa inteleg ca nu prea beti vin! De abia din cauza provocarilor am capatat un reflex sa pastrez dopuri. Imi place floricica, insa evident ca as fi adaugat niste sclipici, ca mi-e greu sa ma abtin... Pentru ca seamana cu un fel de elice, niste turbioane colorate pe langa ea parca s-ar asorta... Imi place cum ai pus sarma peste petale. Am vazut la Sinaia tablouri cu sarma si tare ma tenteaza. Insa nu am sesizat cum este lipita, sau daca, pentru ca erau sub sticla. Tu cum ai lipit codita?
    Nu stiu de ce, dar mi-e greu sa tai drept un dop. Am destule ramasite si ma cam enerveaza, ca ar trebui sa reusesc, ca doar nu sunt mari, insa...
    Oricum, felicitari pentru noua creatie, Diana draga! Pupici si spor
    la tot!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bem, dar ne da un verișor, din butoi, și folosim la sticla (din sticla) dop din plastic.
      In capul meu a fost... plută! 😂 Am urmărit - pe cât posibil - strict ideea de plută... Abia după ce am făcut poze, și am scris textul, au năvălit alte idei.
      Codița e lipită sub/cu "frunzele" florii. Daca mai tii minte câinele și pisica, inima cu mărgele roz și sârma aurie... - acolo am fixat cu liță, în câteva locuri. In funcție de materialul pe care vei lucra tabloul cu sârma, cred că poți folosi lac transparent (îl foloseam cândva la mărțișoare, pt a lipi mărgeluțe de nisip și sârma tip liță). Cele care sunt sub sticla cred că nu sunt lipite..
      Am reușit să tai felie de grosime uniforma folosind un cutter cu lama subțire ( cred, însă, că depinde cum e lucrat dopul - unele se fărâmițează).
      Mulțumesc, Suzana draga! 💗
      Spor la tot și tu să ai! 😘 Pupici!

      Ștergere
  4. Pana si dopurile de pluta nu le mai gaseam - noroc ca din alea (pana a urma) mi-au dat ai mei cateva :))).
    Numai ca.. ce sa vezi.. mi s-a rupt ceva la cutter :))))). A fost o chestie de rasu-plansu... M-am limitat la rasu.. vorba aia.

    Ti-a iesit super felicitarea!! Imi place tare mult si ideea si cum ai combinat materialele
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După ce m-am "zbătut" sa fac rost macar de un dop, zilele trecute, căutând altceva, am găsit două dopuri întregi și unul ciopârțit - fiecare fiind în alt loc! 😃
      Cutter cu plastic subțire am avut cândva (de tăiat... hârtie) și s-a spart acel plastic când îmi era lumea mai draga, tăind niste guma (de șters). De atunci am avut grija sa caut unele mai rezistente - daca taie pluta, sa zic, taie și hârtie (mai puțin invers, uneori) 😊
      Mulțumesc pentru apreciere! 😘🌹
      Pupici cu drag! 💞

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.