2024-08-11

Capac tava, dop cap de taur. TC4-08

Cu aceasta posibilitate de a înscrie mai multe postări pentru temele din acest an ale jocului Transformări creative sper că nu exagerez cu link-urile, dar daca tot sunt lucruri pe care le am in vedere dar le tot aman, profit să le fac și să le postez imaginile. Așa și cu tăvița pentru micul ghiveci care-mi place maxim (ghiveciul îmi place maxim!):

Mic ghiveci din lut cu tava din capac borcan învelit în hârtie de ambalaj, decorat cu sfoara, silicon cu sclipici și mărgele sidefate vernil - ghiveci pentru cactus

Uneori mă întreb de ce să public anumite "creații"... Sunt banale unele, nu tocmai reușite altele (sau și unele și altele). Consider că sunt suficient de obiectivă în ceea ce privește talentul meu pentru a meșteri anumite lucruri - unele sunt adevarate kitsch-uri pe care le-ar invidia și creatorii de kitsch - însă merg înainte și meșteresc; îmi ajut neuronul să se relaxeze! Cititul, plimbările, întâlnirile în oraș și pe aiurea sunt relaxante, dar relaxarea prin a meșteri una-alta e altfel - pune neuronul la lucru pastrandu-l numai în sfera creativității, a imaginației, a jocului. Consider că e o metodă bună de a "echilibra emisferele cerebrale", ceea ce înseamnă, între altele, un bun echilibru psihologic, să zic așa. 

Știu că sună ca o scuză pentru kitsch-urile care-mi reușesc deseori, dar... kitsch-ul e tot o formă de artă. In plus,  ce ar fi greșit în a-mi plăcea tăvița pe care am făcut-o pentru ghiveciul mititel primit de la Rux in care am pus un pui de cactus (cactusul fiind una dintre plantele preferate - pe primul loc sunt trandafirii, totuși, dar nu reușesc să îi cultiv in ghiveci). 

Confecționare tăvița pentru ghiveci mic din ceramica pentru pui de cactus

Tăvița pentru micul ghiveci e un capac de borcan mic. Luna august este despre dopuri și capace. Diametrul capacului este de 5,5 cm. L-am învelit în hârtie de ambalaj și am legat o sfoară de cânepă. In interior am căptușit cu o bulina din hârtie, lipită cu silicon auriu cu sclipici. Pe marginea capacului tăviță e puțin silicon auriu, dar pentru că mi s-a părut cam anost am adăugat silicon verde cu sclipici.
Fiind prea mare pentru ghiveci (era cumva nesigur la mișcare ghiveciul pe el - îl mișc atunci când șterg praful) am lipit pe interior mărgele sidefate, vernil; aceste mărgele protejează ghiveciul ca un gard, probabilitatea de a-l răsturna din greșeală scăzând simțitor. 

Micul ghiveci din ceramică are înălțimea de 4 cm. Diametrul la baza este de 2 cm, iar în partea de sus de circa 4,5 cm. Puiul de cactus pare să se simtă bine in acest mic ghiveci care a ajuns la mine protejat într-un ou bleu, din plastic, că o surpriză de Paști. 

Ghiveci mic din lut scos din ou bleu din plastic.

Pentru că în august este despre dopuri și capace a venit rândul "restaurării" unui dop din plastic in formă de cap de taur. Cu ani în urmă acest "trofeu" de taur și-a pierdut coarnele. Poate fi folosit și fără coarne - lichidul din sticlă se scurge, firicel, prin gura taurului. 

Dop cu forma unui cap de taur

N-a prea fost folosit acest dop, și a tot fost mutat de colo-colo până a ajuns intr-o cutie de mărunțișuri din balcon unde am dat de el la începutul verii, când am scos ghivecele cu plante în balcon. Coarnele originale erau din plastic negru, dar cine știe când au fost aruncate.

Prelucrare coarne din silicon pentru dop din plastic cap de taur

I-am făcut coarne din silicon, după modelul unui colț de nutrie. Ideea era să fac din colțul nutriei coarnele dar mi-am dat seama că uneltele pe care le am la îndemână nu sunt potrivite pentru tăierea și modelarea coarnelor de care aveam nevoie. Siliconul e recuperat din recipientul in care s-a întărit.

Dop cap de taur văzut din față și din spate

Am avut vreo patru încercări de a decupa coarnele din felii de silicon. Cele pe care le are acum dopul mi s-au părut cele mai reușite (adevărul e că nu mai aveam răbdare pentru încă o încercare). În vârful coarnelor am dat cu vopsea tempera maro, apoi am dat cu lac transparent.

Dop cap de taur pe gura unui recipient din plastic transparent

Capul l-am colorat cu tempera, ochii sunt desenați cu un marker negru cu vârf subțire. 

Să nu ziceți că are coarne de cerb! Sau ziceți! 

8 comentarii:

  1. cE coincidență, cumva tocmai am scris ți eu un articol care atinge această idee de terapie prin craft, în cazul meu a fost vorba de niște goblene cu diamante.
    Îmi place tăvița ghivecelului. Ansamblul e superb. Și să-ți vand sau nu pontul? Adică eu îți spun, dar să știi că dă dependență. Astfel de givecele mici se găsesc în Jumbo și știu că ai și tu în oraș. Eu sincer am ajuns să mă feresc de a mă duce pe acolo, doar dacă e foarte necesar că mereu găsesc câte ceva ce poate fi util sau la reduceri că au mici defecte ( uneori doar ambalaj deteriorat) și eu le folosesc la craft. Și da, anul acesta se pot înscrie oricâte lucrări faceți pe o anumită temă, atât timp cât proiectul e realizat în acest an, după data anunțării temei. Prin urmare, profitați cât puteți înclusiv de tabelul suplimentar.
    Și celălat dop mi se pare deosebit, chiar e cap de taur după părerea mea. Îmi place cum l-ai recondiționat. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înainte să scriu aici am dat fuga sa citesc. 😊 Când se aglomereaza prea multe o terapie prin craft e super-benefica.

      Mulțumesc pentru pont! 😃 Știu că da dependenta vizitarea unor astfel de magazine! Evit cat pot! 😅 Probabil că de-ar exista "liste" cu dependenți - cum e la jocurile de noroc pt cei care vor sa scape de dependenta - m-aș înscrie! Multe dintre materialele pe care le-am folosit de când ne jucam au fost cumpărate în perioade când nu aveam ceva precis in minte, și nu ne jucam pe aici; eram în acele magazine pentru cu totul altceva!
      Mă "feream" numai de librarii! 😂 acum...

      Perfect, cu înscrierile! 😊 Tot ceea ce am adus - și voi aduce - e lucrat recent, relativ, în acest an. La un moment dat m-am gândit că "fur startul", dar apoi... mi-am zis că pentru temele 1 și 4 oricine poate lucra in avans, când are timp sau pofta de joaca.

      Mă bucur să știu că-ți place ce am... meșterit. 😊 La tăviță încă mă gândesc dacă o las așa sau ba.😊

      Ștergere
    2. Să știi că în jumbo au și tăvițe ceramice pe măsura ghivecelor.

      Ștergere
    3. Mulțumesc! Săptămână cealaltă e necesar sa fac un drum în zona unde e jumbo... N-o sa iau cu mine vreun card bancar și o să fac astfel sa nu am nici bani prea mulți în geantă! 😃

      Ștergere
  2. Astfel de decoruri imi plac maxim. Am citit ce zicea Niko, insa mi-ar fi teama sa ajung printr-un astfel de magazin, desi...
    Interesant capul de taur, insa, pe cuvant, creierul meu a vazut o oita speciala. Te roooog mult, sa nu-i spui... Mi-ar placea un set pentru suculente, chiar daca la mine nu prea tin, dar asa, pentru un test...
    Pare multumit cactuselul. Oul albastru presupun ca are filet?
    Ma intreb daca ghivecele astea mici ceramice nu sunt bune si pentru germinat semintele. Cred ca au dim. potrivita.
    Spor la creat, Diana draga! Pupici si zile frumoase!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e destul de mulțumit micul cactus (îmi place cum suna "cactuselul"!) 😊 În vârf e verde deschis, semn că e viu, daca nu în creștere. ☺️
      Și dacă-i spun că poate fi confundat cu o oița, taurul acesta n-o sa se supere - e ca Ferdinand, taurul din filmul de animație. 😃
      Oul albastru nu are filet - e plastic relativ moale; e pe "sistemul" celui din interiorul oului de ciocolata Kinder.
      E posibil sa fie potrivite pentru germinarea semințelor... doar să poți scoate ușor "răsadul"...
      Mulțumesc, Suzana draga! 💗 Zile frumoase și pentru tine, și spor la toate! 😘 Pupici!
      P.S. nu am ajuns în zona cu jumbo (între timp s-au "zăpăcit" planurile)

      Ștergere
  3. Ahhhh ce tare!! Suportul pentru mini ghiveci e fantastic. Ghivecele astea super dragute, le-a gasit Micaela. Tot ea a pastrat suporturile de oua si mi el-a trimis :D Imi place tare mult ce ai facut :). Si ideea de a asigura ghiveciul e iar geniala.
    Si eu simt tot terapeutica partea de creatie. :* Si imi plac creatiile tale - au ceva foarte personal in ele.. kitch-urile vin din alta zona zic eu.. totusi :* Nu e cazul
    Dopul din final e cat se poate de interesant :D. Si ti-a iesit foarte bine restaurarea. Mi-a inveselit seara :D.
    pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Rux! 🌹
      Ghivecelul îmi place enorm! Cred că și micului cactus ii place. 😊
      Încă nu am idee ce și cum sa fac cu oul albastru fara a pierde... ideea de ou. Un ou Faberge îmi bântuie prin cap 😃 Pentru că e albastru poate fi... lapis lazuli (mai am nevoie de ceva ornamente).
      Dopul cap-de taur îmi pare și mie amuzant. 😊
      Pupici! 💞

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.