2024-09-11

Borcanul auriu. TC2-septembrie

Toamna, se poate spune, a început să-și întindă mantia. Jocul Transformari creative avansează cu anotimpul. Eu... avansez săptămânal - îmi place să cred - cu temele fiecărei luni calendaristice. E a doua săptămână din luna cu sticlă (sticla, adică, e materialul lunii in cadrul jocului. 

Tema a doua este La indigo! E vorba despre reproducerea - mai mult sau mai puțin fidel - a unui borcan cu lumânare. Modelul este pe blogul Explorator prin viață, unde MNiko găzduiește jocul. 

Ceea ce am făcut se vede in poza de mai jos. Privit de la distanță borcanul arată mult mai bine decât in poză. 😃

Borcan rotund vopsit cu auriu, model frunza, cu lumânare galbui

Prima încercare, însă, a fost cu un borcan înalt de 12,5 cm. Am lipit pe el o frunză, apoi l-am vopsit cu albastru, acrilic - după uscare culoarea s-a întunecat; a fost primul lucru care m-a indispus, dar mi-am zis că... asta e. Când să desprind frunza, lipită cu lipici pentru puzzle (primit de la gazda jocului, anul trecut), hop! S-a lipit extra bine! Și folosisem acest lipici cu gândul că frunza se va dezlipi ușor. Nu. 

Borcan lunguieț vopsit cu albastru și model frunza

M-am supărat, pentru că arăta cam zdrențăros conturul frunzei pe sticlă, și-am zis c-o iau de la capăt. Cucu! Vopseaua se curăță greu - poate ar fi fost simplu cu diluant, dar aveam doar acetona pentru curățat lacul de pe unghii și era insuficienta. Deși am curățat parte din vopsea, am zis să-i fac, totuși, poză.

Am abandonat borcanul înalt și am căutat unul rotunjor. Mi-am zis că, (aproape) sferic, vopsit cu auriu, se potrivește și toamna, și iarna. S-a vopsit ușor și lacul bronz-auriu s-a uscat repede. Cu ojă portocalie am trasat dungi, imaginându-mi că reprezint un dovleac. Nu seamănă a dovleac, ci a glob auriu cu dungi portocalii. 

Etape vopsire borcan cu bronz auriu și dungi cu ojă portocalie

Modelul de frunza l-am desenat și am lipit tot cu lipici pentru puzzle - uitând faza cu dezlipitul! - dar s-a dezlipit excelent! E întreaga și lucioasă pe partea unde a fost lipiciul - ca și cum ar fi plastifiată.

Frunza din hârtie, conturata cu auriu și plastifiată pe o parte

La gâtul borcanului am legat câteva fire obținute din foi de la porumb. Sor'mea a feliat niste foi în fâșii de 2-3 cm lățime și le-a pus la uscat in ideea de a le folosi la ceva decorațiuni - spre surprinderea ei, după uscare arată ca iarba uscată. S-au potrivit la fix pentru tema mea. Firele astfel obținute sunt destul de rigide și nu pot fi rupte trăgând de ele sau îndoindu-ule - extra-rezistente la tracțiune.

Borcan auriu, lumânare, fire din foi de porumb uscate, pietricele din granit

Pe fundul borcanului am pus un pumn de pietricele din granit (rămase de când s-a lucrat la ceva mozaic) - lumânarea e destul de bine fixată între ele. 

Dar până să găsesc lumânare!! Am vrut să cumpăr - și nu s-ar fi numit refolosire - dar prin magazinele din apropiere erau doar din cele pentru tort și rotundurile acelea în cutiuțe din aluminiu - de-astea aveam și în casă, dar nu mi se par potrivite. Și mi-am amintit că într-un sfeșnic din cristal (mutat de colo-colo an de an) era înfiptă o lumânare neatinsă vreodată de foc - am găsit repede sfeșnicul, dar nu și lumânarea. După vreo două zile am găsit și lumânarea - un raft mai jos în bufetul unde era sfeșnicul, căzută printre platouri. Și-am tăiat cinci cm din această lumânare gălbuie - i-am tăiat vârful, să fie aspectuoasă, în borcan. Și gata.

8 comentarii:

  1. Daca l-ai fi lasat in apa fierbinte, nu s-ar fi curatat?
    O adevarata poveste are borcanasul tau. Cu siguranta auriul este mai frumos. Insa ma intreb un model auriu-albastru cum ar fi fost?
    Oricum, este un suport elegant pentru luminita. Pietricele asigura mai multa stabilitate lumanarii.
    Felicitari, Diana draga. Eu voi mai face o pauza. Efectiv de luni, insa nu cred ca mai postez giumbuslucuri. Mai sunt si muuuulte administrative!😊
    Pupici si inspiratii pe mai departe.❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apa fierbinte ar fi o varianta... Cred că de pe sticlă s-ar curata. Nu m-am gândit la asta pt că e vopsea pentru textile, rezistenta la apa și în mintea mea nu mai era altceva.
      Ar fi fost o combinație faina cu auriu... Totuși, nu am alb și albatrul e chiar urat pe sticlă (nu știu de ce - am mai folosit pe borcan aceasta vopsea și nu e așa terna; e drept, am desenat doar floricele, nu suprafața așa de mare).
      Îți mulțumesc pentru apreciere, Suzana draga! 💗

      Am citit la MFC despre data când vei reveni la joc. Îți doresc spor la bine in administrative (și nu numai) Pupici! 😘

      Ștergere
  2. E draguț borcanul tău! Eu m-am apucat pe 1 septembrie de el, dar când l-am lăcuit nu am fost atentă si nu mi-a plăcut cum a iesit, așa că am abandonat. In seara asta incerc să văd cum il retusez. Eu am printat o frunză si am lipit-o cu scoci in interiorul borcanului.
    Felicitări pentru finalizarea proiectului! Mie imi place borcănelul tău! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ideea cu lipirea frunzei in interior! 👍 De mi-ar fi dat prin minte nu ar fi arătat așa jupuit, pe ici, colo, ceea ce am făcut. 😃
      Spor (și) la meștereli! 🍀
      Mulțumesc pentru apreciere! Pupici! 💗

      Ștergere
  3. E dragut borcanul, are asa o forma frumoasa! Si auriul este o culoare placuta, si chiar asa, va merge si la iarna.
    Abia astept sa vad ce faci cu frunza, pun pariu ca o refolosesti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur să știu că îți place și ție borcanul aurit. 😊
      Haha! 😃 Fix la refolosirea frunzei mă gândesc de când am văzut-o cum arată. 😊 Și vreau să încerc alte "plastifieri" prin aceeași metodă.

      Ștergere
  4. ce frumos a iesi!!! presimt ca ... la capitolul acesta voi avea ceva de furca. eu inca mai caut... borcanul (Si solutii cu vopsitul, hahahahahahah).
    Imi place insa mult cum ti-a iesit! E fiarte frumos auroiul in proiect.
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți place și ție borcanul cu auriu! 😊😘
      Nu ai ceva hârtie colorată, să-l împachetezi și să decupezi în hârtie model de frunza?
      Pupici! 💞

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.