2024-09-21

Profu Bufniță. Salvam păpuși III

În pădurea cu alune... Stop! Care pădure, care alune? Despre foste păduri le vorbește Profu Bufniță celor interesați, în cadrul conferinței Spirit al pădurii: Profesor Bufniță organizată de organizația non-profit Provocări verzi in luna septembrie.

Conferință ținută de Bufnita păpușii Clara, gnomului de toamna, Vulpiței și puiului de bufnita

Culmea! Aproape e o regulă: cei interesați sunt, în general, cei care știu despre pericolele la care sunt expuși toți oamenii pentru că unii dintre ei - nu foarte mulți, dar lacomi - nu țin cont de nimic pentru a-și satisface pofta de profit. Unii oameni fac greșeala de a susține că oamenii distrug Planeta, distrug Natura... Nu. Profu Bufniță e radical: oamenii se distrug doar pe ei. 

Profu Bufniță vorbește despre acțiunea dăunătoare a omului

Planeta are un ciclu de viață, ca toate corpurile cerești, iar natura... Natura se descurcă foarte bine fără oameni. Oamenii, însă, nu se descurcă fără natură. Pentru a se apăra, Natura exagerează uneori și se eliberează de oameni și construcții. Ca-n bancul acela vechi: Luna îl vede pe Pământ tare supărat. Ce-i cu tine Pământ? De ce ești supărat? Am oameni, zice Pământul. Fii liniștit! râde Luna. Am avut și eu; trece!

In timp ce Profu Bufniță se ia în serios, strecurând in discurs câte o glumă, să nu caște asistența de plictiseală, bebe Bufniță începe să se foiască în brațele Clarei, mesagera provocărilor verzi 2024. 

Pui de bufnita făcut din pom pom și păpușa bruneta Clara

Prea multă răbdare n-are, ca toți cei mici, care cred că le știu pe toate. Poate chiar le știu, când vin pe lume, dar le uită luându-se cu joaca, mai apoi cu școala. Nu toți au parte de un profesor Bufniță, care nu se pierde în amănunte neesențiale. Bebe Bufniță nu e foarte conștient de eul său - sau e chiar foarte conștient și de aceea nu are răbdare să asculte ceea ce știe deja. 
Profu Bufniță anunță o scurtă pauză. In partea a doua a conferinței se va prezenta pe sine și va prezenta pe bebe Bufniță. N-a început cu o autoprezentare deoarece, în principiu, toți îl cunosc și își pot da seama ce și cum.

Modest din fire, Profu Bufniță a solicitat povestitorului să-l prezinte. Așadar, vă pot spune nu prea multe - amănunte ar fi în curriculum vitae aflat la adresa de mai jos: 

Decorațiune bufnita alba și pompon, pe carton

In principal, sunt 14 mici pompoane lipite pe ambele părți ale unui rotund din carton cu diametrul de 5,5 cm.

Bebe Bufniță e așa un neastâmpărat aiurit încât cred că nu-i pasă dacă e prezentat sau ba... Ooo! Îmi șoptește Profu Bufniță că bebe este foarte conștient de propria-i valoare și nu îl interesează celebritatea, nu-i pasă ce cred, ce știu alții despre el. 
Pui de bufnita confecționat din doua pompoane realizate cu pompon maker

Hm. Ce să zic?! Poate că ar trebui să-i pese măcar ce știu alții despre el. Ce-i adevărat, ce nu și tot așa. Susțin că e adevărat faptul că e plămădit după rețeta aflată la adresa: https://m.youtube.com/watch?v=-9owMCL4skM&pp=ygULT3dsIHBvbSBwb20%3D
Modul de făurire și ingredientele diferă, totuși. Bebe Bufniță are capul și corpul modelate cu ustensila de făcut pompoane primită de povestitor de la Rux, gazda jocului Provocări verzi.

La sfârșitul conferinței, Clara a plecat spre casă ducând cu ea pe bebe Bufniță și pe Profu Bufniță.
Păpușa bruneta cu doua bufnite confecționate din pompoane

Amândoi foarte mirați că au fost imobilizați.

3 comentarii:

  1. Cat de simpatici sunt si profu și bebe Bufniță! Iar povestea e ca de obicei delicioasă. Mi-a plăcut și bancul. Off, of! Cred că cel mai mare dusman al omului este însăși omul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am avut parte de doza subla de bucurie in seria asta. Chiar aveam nevoie. Sincer... de doza soc de bucurie si vibratii inalte. Textul m-a uns pe suflet - nici ca putea profesor Bufnita sa graiasca mai drept si adevarat. Chiar asa este, chiar asa.
    Atat Profesorul cat si Bebe Bufnita sunt ... o bucurie, sincer. Ma uit la ei si imi vine sa ii dragalesc.
    Ibratisari cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  3. ”Bufnița înțeleaptă” era un desen animat pe Minimax când era fiica mea mica (acum 20 de ani) și i-am cumpărat si DVD-ul(pe care il mai am), povestea despre Pământ mi-a amintit de acest desen animat!
    Mie imi place să zic că Pământul a început să se scuture de oameni (un cățel plin de purici (noi puricii:))))!
    Profu Bufnită și bebele sunt adorabili. Imi place foarte mult cum ți-au ieșit! Felicitări! Duminică frumoasă să ai!Pupici

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.