2024-10-19

Lumânare din tub carton. TC2-10

Lumânare din tub de carton, vopsită cu galben și auriu, decorata cu lilieci
Luna octombrie este luna dedicată internațional liliecilor, mamifere care zboară (singurele mamifere care zboară). Poate că nu întâmplător a fost aleasă aceasta lună - în octombrie e sărbătoarea Halloween, Ajunul Zilei Tuturor Sfinților. În cadrul acestei sărbători copiii (nu doar ei) se costumează inclusiv în vampiri, creaturi (nu întotdeauna feroce) din povesti și legende, care au unele dintre caracteristicile liliecilor: dorm, uneori, cu capul in jos, în locuri întunecoase, și ies numai noaptea. 

În jocul Transformări creative 2024, tema doi din luna octombrie, La indigo! este un ornament lumânare - elementele obligatorii: tub de carton (materialul lunii), flacără și ceară topită curgând pe lumânare.

Lumânare din tub carton decorata cu lilieci

Am tăiat jumătate din tubul foliei de aluminiu alimentare și la capătul tăiat am făcut onduleuri cu foarfeca - unul dintre onduleuri l-am ciufulit și l-am îndoit spre tub (ceara care curge). Am folosit și o pilă pentru a ciufuli un pic marginea tăiată ondulat.

Confecționare flacără din hârtie creponata

Din hârtie de ambalat am decupat o bulină pe care am vopsit-o cu bronz - e capacul lumânării in care am fixat flacăra făcută din hârtie creponată roșie și portocalie (colorat cu puțin bronz auriu, să sclipească).

Tubul e colorat cu pigment galben folosit la vopsea pentru zugrăvit. Sus și jos am trasat margini cu auriu (bronz). Liliecii sunt desenați pe tub cu șabloanele folosite pentru felicitarea făcută pentru tema unu a jocului. Sunt colorați cu marker negru și conturați cu argintiu (pix cu gel).

Ceara care curge e colorată cu bronz auriu.

Am confecționat dintr-un dop de plastic (tăiat și îmbrăcat in staniol auriu) un suport pentru lumânare (se vede in prima foto, unde se vede și ornamentul din ghips pe care am așezat-o).

Arată destul de bine lumânarea, dar nu-mi place cum am chinuit ceara care se scurge.


6 comentarii:

  1. Foarte drăguță lumanarea ta! Foarte reușită !Liliecii sunt niște ființe foarte interesante! Postările tale despre ei m-au făcut curioasă să caut mai detalii despre ei! O seară frumoasă să ai! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lumânarea a reușit spre... surprinderea mea! 😃 Nu aveam nicio idee cum sa fac ceara curgând... dar m-am străduit in rest, pentru lilieci. 😏
      Pe YT (nu numai) sunt filmulețe inclusiv cu puiuți crescuți de om (apoi eliberați). Sunt atât de drăgălași! 😍
      Mulțumesc! 💗 Duminică frumoasă! Pupici!

      Ștergere
  2. Mi s-a parut interesant cum ai facut tesitura in tub ca sa arati apoi curgerea. Nu ma gandisem la o astfel de varianta. Si nici sa o decorez cu lilieci. Chiar nu am vazut lumanari astfel ornate tematic.
    Arata frumos lumanarea ta. Si imi place si ornamentul pe care este asezata.
    Pupici, Diana draga! O duminica pe placul tau!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neavând vreo altă idee... am ciopârțit tubul. 😃
      Nici eu nu am văzut lumânări ornate tematic (desigur, asta nu înseamnă că nu există) dar mi se părea mult prea... banală doar colorată (plus... piticii cu liliecii, în special în octombrie) 😊
      Mulțumesc pentru complimente, Suzana draga! 💗
      Ornamentul, aici, e așezat invers (așa i se potrivește lumânării acesteia). 😊 E un suport pentru acele lumânări în suport de aluminiu, și sunt trei flori suprapuse.
      Îți mulțumesc, la fel! 😘 Pupici!

      Ștergere
  3. O altă lumânare deosebită. Cred că juriul va avea de lucru serios să decidă câștigătorul de data aceasta.
    Nu știam de luna liliecilor și la prima propoziție am crezut că zici tu așa, că ne gândim la Halloween. Uite cum ia-r ai reușit să ne dai niște informații la care nici nu ne-am fi gândit. Mereu aș fi zis că văd lilieci în octombrie doar din cauza sărbătorii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru complimente, Mihaela! 💗
      Ooo! Aveam lumânarea începută când am văzut ce au făcut prietenele din joc! Și... am mers înainte mai mult pentru a nu lăsa un (alt) lucru neterminat. Îmi plac taaare mult lumânările pe care le-am văzut.
      Liliecilor (nu doar lor, dar nu-mi vin in minte, acum, celelalte) li s-a dedicat o întreagă lună pentru că tare sunt "oropsiți" de oameni... Acesta cred că e motivul. 😊 Sunt și tutoriale despre cum să construim, în grădinile noastre, "casa pentru lilieci". 😊 Liliecii au un rol foarte important in natura. Toamna e perioada lor de împerechere.

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.