2024-07-02

Cărți mici in raft mic. TC4-03,04

De data aceasta nu mai pot spune că sunt restantă, chiar daca sunt restantă, și mai aduc în tabelul suplimentar al jocului Transformări creative 2024 câteva obiecte. Daca tot sunt făcute... Drăguț ar fi fost sa le fi putut prezenta la timpul lor.

In fiecare luna sunt trei teme impuse și una la alegere, a patra: Fii creativ. 

Pentru luna martie materialele sunt: ziare, cărți, reviste - modificate, transformate etc. Anul trecut, în cadrul jocului de atunci, am făcut caseta dintr-o carte și am păstrat paginile scoase. Din acele pagini am meșterit trei cărți mici - la tema 4 din martie - pentru ce va fi cândva (cine știe când, dar am inceput!) o casa de păpuși. 

Trei cărți în miniatură, cu coperte bleu, roșu, portocaliu

Bineînțeles că am început cu cărți și mobilier - n-as mai fi eu dacă n-aș pune căruța înaintea cailor. Oricum, bine și așa rău, având în vedere că am obiceiul sa lucrez după dispoziția de moment.

Pagini tăiate din carte transformate în trei cărți miniatura

Cărticelele sunt înalte de 3 cm, groase de cca 0,5 cm și late de vreo 2 cm. Pot fi răsfoite/citite, dar - evident! - textul nu are sens.

In luna aprilie, materialele impuse au fost: ambalaje, cutii, carton. Ideea acestui raft mi-a venit de curând, văzând cărticelele.

Raft negru din carton pentru casa de papsi

L-am confecționat dintr-un pachet de "grisine care scot fum". Capacul pachetului e raftul de sus, unde am așezat doua vase din porțelan dintr-un set.

Rafturi din carton negru cu cărți, vase, jucărie in miniatura

Ce țeapă am luat cu acest set de ceai! L-am comandat prin posta, la începutul anilor 1990. Apăruse moda cu acele cataloage pe care le găseai în cutia poștală. Și, răsfoind unul, mi-am oprit atenția pe setul in cauza. Nu erau scrise dimensiunile, dar poza era mare, obiectele păreau a fi numai bune pentru ceai (aveam de gând să-l folosesc pentru cafea - la noi nu prea se bea ceai). Prețul a fost mare - nu mai știu decât că a fost mare, nu și cât de mare! Până să-l comand am ezitat, spunandu-mi că la prețul acela as putea cumpăra unul cu șase cesti, nu cu doua. Nepragmatismul meu a învins, am completat talonul și l-am trimis. Pachetul a sosit destul de repede - de fapt, era un pachețel. "Sigur s-a încurcat comanda", mi-am zis, pentru că o mai pățisem (cel mai des in cazul cărților). Când am desfăcut cutiuță și-am văzut miniaturile mi-au ieșit ochii că la melc! Am înghițit gălușca! N-aș fi inghitit-o, dar revenind la revista am descoperit unde erau trecute dimensiunile: într-un dreptunghi galben, la margine de pagina, unde erau trecute și dimensiunile altor obiecte prezentate. Una peste alta, sunt drăgălașe - numai bune pentru o casa de păpuși.

Ursulețul este unul dintre mărțișoarele primite de la Rux, confecționat din sârma roz/mov pufoasa.

Casa de păpuși in proiect

Am tot amintit casa de păpuși. De la Rux am primit mai multe daruri, și premii, de la Provocări verzi. Între acestea, o carte cu diferite case de păpuși de construit, de mobilier și alte cele pentru păpuși. E o carte cu indicații și idei pentru o casa de păpuși cu cele necesare.

Carte cu indicații pentru construire casa de păpuși, mobilier și accesorii

Am ales "stilul" casei, dar va fi o combinație, în fapt, pentru că am ales ce mi s-a părut mai simplu. Am și pregătit o cutie, pentru casa și am început să configurez încăperile. 

Dintr-o cutie de carton casa de păpuși in constructie

Ce ușor părea de făcut! Doar părea! Voi avansa, dar încetișor. Între timp adun diverse cutii care vor deveni mobilier in viitoarea casa. Dintre acestea, una de creveți am "decupat-o" pentru a fi dulap. 

Din cutie de carton dulap pentru casa de papusi

N-am avansat nici cu dulapul, și-am făcu raftul de mai sus. Cu mobilierul - inclusiv pentru gradina - stau destul de bine pentru că unele sunt deja lucrate (tot cu ocazia jocurilor, cele mai multe) și unele se vor potrivi bine in noua casa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.