2024-07-12

Mesagera Clara și amazoana Aella

Jocul Provocări verzi 2024 este, în luna iulie, despre salvarea cărților ilustrate, a revistelor de colorat sau cu benzi desenate. Poate fi o tema sau pot fi patru teme - pot fi și mai multe dar de la cinci in sus postările vor fi înscrise, când începe luna august, în tabelul "Ați pierdut o provocare?"

Între cele trei reviste cu benzi desenate pe care m-am străduit să le cosmetizez (recondiționare nu poate fi numită opera mea) se află și revista Tarzan, în care sunt mai multe povestiri - in una dintre ele Tarzan este în Regatul amazoanelor.

Revista Tarzan cu benzi desenate, Tarzan în Regatul amazoanelor

La Provocări verzi, Salvam cărți, nu este numai despre a le recondiționa, ci și despre a "transpune în viața" un personaj sau mai multe; cel mai ușor a fost sa imbrac o păpușă in costum de amazoana. 

Potrivită perfect consider păpușa blondă cu parul vâlvoi primită de la Rux (gazda Provocări verzi) - am numit-o Aella după numele primei amazoane care, în mitologia greacă, l-a înfruntat pe Heracle când acesta era în căutarea cingătorii fermecate a uneia dintre reginele amazoanelor, Hippolyta. Aveau doua regine - una responsabila cu strategia de război, cealaltă cu organizarea internă.

Legenda spune că primele amazoane erau fiicele zeului Ares cu nimfa Armonia (în unele scrieri apare că mama lor ar fi fost zeița Afrodita) Ar fi apărut în Capadochia (Asia Mică) și s-au stabilit pe țărmurile raului Termodont. Au ajuns până în Sicilia; au luat parte și la războiul Troiei împotriva grecilor, pentru a o răzbuna pe regina lor, Pentensilea, ucisă de Ahile. Împotriva lor a luptat și Tezeu. Homer mai vorbește și de invadarea Liciei de către amazoane și înfrângerea lor de către Bellerofon. Se spune că amazoanele au atacat Atena de cinci ori. O victorie împotriva amazoanelor ajunsese să fie sărbătorită mai ceva decât o victorie împotriva persilor.

Imagine din revista Tarzan, benzi desenate: o amazoana și Tarzan

Despre amazoane s-a scris destul de mult, dar cercetătorii nu par a fi reușit să ridice vălul misterului. Relatări despre femei războinice există și în China, Africa de Vest și de Nord, dar nicăieri ca la greci.

Alții spun că amazoanele ar fi locuit într-un ținut din nordul Marii Negre (Pontul Euxin) și erau înrudite cu popoarele sciților și sarmaților, care în antichitate au ocupat și zone din actualul teritoriu al României. Sunt istorici care afirmă că ceea ce au scris Homer, Strabon, alții din antichitate despre amazoane are un sâmbure de adevăr, descoperiri arheologice relativ recente venind in sprijinul acestora.

Amazoana păpușă Aella e in curbura Munților Carpați de pe teritoriul României, dar nu e razboinica. Desigur, se poate apăra pe sine și pe alții dacă e cazul. 

Păpușă amazoana Aella și mesagera Clara

O păpușă blondă în haine de amazoana și o păpușă bruneta în haine de piele

Aella, cand s-a întâlnit cu Clara, a convins-o pe mesagera provocărilor verzi  sa i se alăture pentru a prezenta împreună câteva dintre creaturile preistorice.

Amazoana Aella și mesagera Clara, doua păpuși langa o planșă cu animale preistorice

Amazoanele luptau și călare și pe jos la fel de aprig, mânuiau bine arcul, ghioaga și alte arme (se zice că ele ar fi inventat toporul de război) și foloseau scutul.

Aella de acum are arc și săgeți. Arcul e lucrat dintr-o fâșie din aluminiu rămasă de la dozele folosite anul trecut în jocul Transformări creative. După ce am modelat arcul aproximativ ca în revista l-am învelit în folie de aluminiu, la mijloc am pus sârma aurie; coarda e din elastic rotund (am pe undeva și elastic mai subțire, dar nu l-am găsit - ar fi fost mai potrivit). Lungimea totală a arcului: 10 cm. Săgețile sunt scobitori date cu bronz, având la unul dintre capete plastic roșu "franjurat", prins de scobitoare cu banda adeziva roșie.

Arc lung de 10 cm confecționat din aluminiu, folie de aluminiu și elastic rotund negru

Costumul amazoanei e din material verde mătăsos, cu fire "ciufulite", iar protecțiile din zale sunt tăiate dintr-un cordon care s-a oxidat in unele locuri.

Material verde și zale metalice aurii și material lucios imitație piele de sarpe

Protecțiile pentru picioare, încheietura mâinii și tolba pentru săgeți sunt din material ușor lucios care imita pielea de șarpe (material provenit de la o geanta prea tocita pe alocuri pentru a mai fi purtata ca atare).

Pe site-ul unui ziar am citit la un moment dat că amazoanele sunt femei războinice "sortite" să trăiască fără bărbați. M-a amuzat - semnatarul textului o fi dintre cei care cred că Pământul se învârte în jurul barbatului. Nu erau sortite, ci alegeau sa nu-și consume energia supunându-se bărbaților și culegând... fructe de mare 😏- reginele nu porunceau moartea pentru cele care voiau să trăiască alături de un bărbat (acestea urmau să trăiască în tribul din care făcea parte bărbatul). Au scris și istoricii antici unele chestii pe care cercetătorii mai recenti le considera cel puțin ilogice. Unii au scris că amazoanele plecau sa se împerecheze o data pe an cu bărbați din triburi vecine - poate... Doar că științific nu prea da rod (bogat) "procedeul". Unii au scris că răpeau bărbați pentru a se împerechea, și îi violau - in principiu, e posibilă violarea unui bărbat de către o femeie sau mai multe, dar... cam ilogic. Unii au scris că băieții care se nașteau erau uciși; alții au scris că erau trimiși la tata (ceea ce pare logic), iar alții au scris că erau crescuți în tribul amazoanelor și pregătiți pentru "treburi domestice" (puțin probabil să fi procedat astfel, dar... In fond, cine ar putea spune cu certitudine care e adevărul?) S-a mai scris despre amazoane că li se tăia/ardea sânul drept când erau foarte tinere pentru a mânui mai bine arcul! Asta numai dacă dețineau cunoștințe medicale avansate pentru că altfel tribul ar fi rămas repede fără amazoane. Campioanele la tir cu arcul nu par a fi deranjate de sâni. Istoricii aceștia antici ori erau misogini ori oamenii din acea vreme se temeau atât de tare de amazoane încât le descriau ca și cum ar fi fost monștri ori... voiau să taie elenul femeilor care îndrăzneau sa nu se supună bărbaților...

No! M-a luat valul amazoanelor mitologice și-am uitat de Clara și Aella. Deh. Îmi place mitul amazoanelor. Istoricii de azi presupun că femeile din tribul sciților luptau, aprig, alaturi de bărbați - adică, acestea ar fi fost faimoasele amazoane. Hm. Sunt unele voci care afirmă că într-o lume condusă de femei ar fi numai pace și armonie. Mă îndoiesc profund, dar fiecare e liber să creadă ce vrea. 😃

Calitatea slabă a fotografiilor făcute cu tableta va împiedica să vedeți că amazoana arata superb in costumul ei verde. Insist sa mă credeți pe cuvânt. 😊

12 comentarii:

  1. Mai ce ideee fainaaaaaa! Excelenta punerea in scena! Imi plac teribil toate detaliile de care ai tinut cont! Perfecta tinuta amazoanelor tale!
    Sa ai un start bun in weekend Diana draga 😘🤗
    Pupici si imbratisari de la Trio pentru Quattro 🤗💞🫶🏻💓🐾😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur că îți place ceea ce am reușit! 🌹
      Îți mulțumesc, Carmen draga! 💗 Weekend frumos!
      Îmbrățișări și gânduri bune de la quattro pentru trio! 😘💕🐾🍀💞

      Ștergere
  2. Amazoana mea draga! Faina postarea si papusica! Pozele sunt
    chiar excelente. Cine poate sti, poate chiar ai fost o amazoana intr-un alt univers.
    Felicitari pentru cum ai reusit transpunerea in scena. Costumatia imi place maxim, dar si arcul...
    Pupici si inspiratii, Diana draga!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc, Suzana draga! 💕🌹
      Mă bucur să știu că îți place ceea ce am reușit - cu tot cu pozele prea puțin fidele realității. 😊
      Inspirație și spor, îți doresc și eu! 💗 Pupici! 😘

      Ștergere
  3. Diana, am uitat sa intreb. Tu ai pe undeva referit blogul asta dincolo?
    M-am uitat, insa nu m-am prins. Poate il referi daca nu este.
    Scuze daca nu am observat eu. ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E in "lista de pagini", imediat sub "descriere blog". La ceva de gen bănuiesc că te referi... 😊 Nu e tocmai vizibil, dar e. Nu-i bai că nu ai observat. 💗😘

      Ștergere
    2. Nu ma uitasem acolo... Chiar nu stiu de ce.
      Multam! O zi faina de duminica!❤💋

      Ștergere
    3. Cu plăcere!
      Mulțumesc! Noapte liniștita și săptămână buna! 💗😘

      Ștergere
  4. Nu știu cu ce să încep mai întâi! Mulțumesc despre informațiile despre amazoane, nu știam așa multe, știam că li se tăiau sânii ....
    Costumația Aellei este foarte reușită, ești foarte talentată și creativă! A ieșit wow! Felicitări! Zi frumoasă să ai! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere! 🌹 Îți mulțumesc pentru toată atenția pe care mi-ai acordat-o și pentru complimente. 💗
      Mă bucur că îți place ceea ce am reușit să fac!
      Zi frumoasa și pentru tine! Pupici!

      Ștergere
  5. Costumatia e fabuloasa si intreg textul fascinant (Sa stii ca si eu stiam cam doar treaba legata de taiere :))) - si tot asa imi dadea cu minus cumva , asa ca m-am bucurat ca nu sunt singura care isi punea intrebari.. nu ca m-ar fi framantat prea tare, dar nu prea le-am vazut procedand asa, asta doar ele stiu).
    Ma bucur ca in sfarsit ajung si eu sa las un gand si sa o adaug pe Aella in galeria din care ar cam fi trebuit sa faca parte de vreo luna si ceva :)))).
    Pup cu drag!!!!

    ps: papusica e de la Micaela :D, eu doar am trimis-o si ma bucur ca te-a inspirat :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păpușa aceasta s-a potrivit perfect in rolul amazoanei! A fost un fel de "musai amazoana"! 😊
      De-a lungul timpului am citit multe cu si despre amazoane. M-au fascinat cand, in clasa a IV, am citit cartea "Legendele Olimpului - Eroii", de Al. Mitru. De atunci am tot recitit-o și în fiecare an știam mai multe despre acești eroi. 😊

      Mulțumesc de gând! 😘 Mă bucur că ai reușit să te remontezi. 💞 Pupici cu drag!

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.