2024-06-20

Cos din cofraj de oua. TC3 aprile

A trecut Pastele in acest an, dar vin acum cu un coșuleț pentru oua colorate de Paste. Recuperez tema 3, aprilie, în jocul Transformări creative - 2024. Materialele lunii: ambalaje, cartoane, cutii. Tema este: cos/farfurie pentru oua. 

Așa se vede coșulețul dintr-o parte: 

Cos din cofraj de oua pentru oua colorate

și așa din cealaltă:

Cos pentru oua, din cofraj decorat

Coșul e confecționat dintr-un cofraj pentru 10 oua, folie aluminiu alimentara, hârtie creponată (roșu, verde, portocaliu, mov - numai hârtia roșu închis, folosita pentru toartă și marginile coșului e recuperata cu adevărat, de la un ghiveci cu o floare primit cândva în dar; floarea... nu mai e), și o sârma albastra, tare.

Cofraj oua, hârtie creponată roșie, verde, portocaliu, mov și roșu închis, sârma albastra, folie din aluminiu

Cofrajul, după ce i-am tăiat capacul pe care l-am lipit ca baza, l-am învelit în folia de aluminiu. Sârmei albastre i-am dat forma de toartă și am înfășurat pe ea hârtie creponată roșu închis (mai groasă și mai rigida decât hârtia creponată folosita pentru a decora "gaoacele" cofrajului) - am folosit și adeziv, sa fiu sigură că nu se desprinde hârtia de sârma, apoi, pentru că prea era "terna" toartă coșului, am înfășurat sârma aurie, moale. După decorare am prins toarta de cofraj și am continuat decorarea: margine din hârtie creponată roșie, răsucită, decupaje din resturile unui ambalaj din staniol: o floare pe o parte și forma unui pește, stilizat - așa am decupat, nu era model pește pe ambalaj. Pe toartă am prins o funda verde. 

Din hârtia creponată colorata am tăiat pătrate (rotunduri ar fi fost o idee mai buna) și am îmbrăcat gaoacele. 

Șapte oua colorate: 3 roșii, 2 mov, 2 kaki

Si-apoi am așezat acolo singurele șapte oua pe care le-am vopsit trei roșii, doua kaki și două mov. 

Șapte oua colorate in cos din cofraj de oua decorat

Arata destul de jalnic ouăle pentru că nu aveau coaja alba, dar s-au și  cam atins ouăle de borcan și când le-am scos le-am zgâriat un pic (cele roșii arata cel mai bine).

Postarea e înscrisă în tabelul suplimentar, nu in cel aferent lunii aprilie.

4 comentarii:

  1. Cam asa am facut si eu primul cosulet - chiar sper sa reusesc cat mai curand sa imi reorganize toate lucrurile si sa ajung pe la creatii mai vechi.
    Vazandu-l pe al tau mi-am reamintit de cosul meu - probabil pentru ca si acela este mare, tot pentru 10 oua.
    In primul rand - foarte tare ideea cu folia. Mi se pare insa destul de dificil de lucratcu ea (mie, pentru ca banda dublu adeziva e horror in combinatie cu acest material. nu tine neam...)
    Imi place mult de tot cum ai decorat si cum arata cosul finalizat. Foarte festiv, usor de coratat si decorat deosebit.
    pupici cu drag :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu folia a fost simplu - in găoace nu e "mulata", pentru că s-ar fi rupt, dar arata bine "cuiburile", mai ales cu hârtia colorata.
      Mi-am propus și eu să pun într-o oarecare ordine ce-am tot lucrat (sunt câteva pe care nu le găsesc!) dar tot la stadiu de propunere sunt...
      Îmi dau seama că nu e ușor să cauți materiale cât mai naturale, cât mai puțin "chimice"... La cat mă cunosc, probabil că nu m-aș fi alăturat acestor jocuri de n-aș fi putut folosi orice.

      Mulțumesc pentru apreciere! Pupici cu drag! 😘

      Ștergere
  2. Al tau e mai marisor. Eu m-am rezumat doar la patru oua!
    Pentru la anul, am retinut ideea de creponata. Este un material cam nefolosit de mine. Inca nu l-am descoperit. Macar a fost pe masa de Pasti? Acum, ca il vad, oare nu poate fi folosit ca suport pentru sticlute cu mirodenii?
    Pupici, Diana draga! Un weekend fain! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As fi ales unul mai mic, de-aș fi avut. 😃 Am fost tentată să-l tai, dar l-aș fi șubrezit. Da, a fost pe masa de Paști (și suportul-pantof pentru șervețele a fost) 😊
      Mie îmi place hârtia creponată - mi se pare foarte... maleabila (doar că unele se rup prea ușor - chestiune de fabricare, cred)
      Ar putea fi folosit pentru ce zici.
      Îți mulțumesc, Suzana draga! 💗Weekend fain și pentru tine! Pupici! 😘

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.