2024-06-27

Suport cu ursulet. TC4 iunie

Suportul confecționat dintr-un recipient de șampon pe care l-am decupat și am desenat un ursuleț de pe un breloc (din ceva moale făcut) nu prea știu la ce-l voi folosi, dar știu din experiență că suporturile îmi sunt întotdeauna necesare.

Suport din plastic cu desen ursulet

Suportul reprezintă tema 4 - Fii creativ! - a lunii iunie, în jocul Transformări creative 2024. Materialul lunii: plastic (provenit din orice obiecte din plastic ce nu mai sunt utile ca atare sau vrem sa le transformam - ca sa aruncam mai puțin plastic (de care, fie vorba, Pământul e satul). 

Pentru că vreau sa particip la jocul Reflexii in oglinda găzduit de Carmen pe blogul Între vis și realitate (și nu prea "găsesc" fotografii potrivite) m-am străduit să fotografiez suportul cu ursulet si privindu-se in oglinda.

Suport cu ursulet desenat reflectat în oglinda

Îmi amintesc perioada in care se făcea propaganda pentru a folosi recipiente din plastic pentru una-alta, înlocuind aluminiul, sticla și altele. S-a făcut mare tam-tam pentru cât e de dăunător aluminiul când e vorba sa folosim recipiente pentru alimente, sustinandu-se că plasticul e ok (nu e, daca tot vrem adevăruri). S-a făcut tam-tam sa se utilizeze plastic pentru îmbutelierea lichidelor, în general, pe motiv că sticla se obține greu, cu costuri mari. Tam-tam că hârtia e scumpă (și sunt distruși mulți copaci - de parcă acum n-ar fi!) și ar fi ok sa folosim ambalaje din plastic (pungi, cutii etc.). Și alte tam-tam-uri. Acum se dă foaia înapoi - una dintre diferente: se face tam-tam pentru reciclare / refolosire.

Suport și modelul de ursuleț imitat

Ceea ce am făcut din recipientul de la sampon nu e mare refolosire - au rămas bucăți de plastic - dar m-am ales cu un obiect drăgălaș (părerea mea!) și util (la un moment dat). Plasticul care nu mi-e util îl adun și îl arunc în unul dintre coșurile de gunoi din apropiere. Sunt, în fapt, "grupuri" cu patru coșuri de gunoi stradale, plasate în unele zone la distanță de vreo 500 de metri unele de altele, sa fie la îndemână multor cetățeni cu... spirit civic. Sunt dedicate deșeurilor de metal, plastic, hârtie, sticla și ceea ce se numește deșeuri menajere.

Etape decupare și colorare suport cu ursulet desenat

Suportul cu ursulet pe care l-am făcut e înalt de 8 cm și lat de circa 6,5 cm în zona "bombata". Am colorat cu marker (ceea ce-l face incompatibil cu apa) și cu bronz-auriu. Pe marginile nu prea netede (plasticul acesta e foarte dur și nu l-am putut decupa tocmai fin) am pus silicon auriu cu sclipici, sa nu se zgârie utilizatorii.

Cred că acest suport pentru ceva se potrivește și temei din luna februarie, Provocări verzi - 2024: organizare. Chiar daca nu ii știu, încă, utilitatea as zice că poate fi numit "organizator", fiind un suport pentru unele mărunțișuri utile nu doar pentru jocurile de creativitate. Carla, în fond, ar putea păstra ea aici una, alta. 
Păpușă Clara șezând pe un cub din bile de ceara lângă suportul cu ursulet

Sigur, postarea va fi înscrisă în tabel separat de cel al lunii februarie adică, în tabelul "Ați pierdut o provocare".

6 comentarii:

  1. Mititel și drăgălaș ursulețul tău! Categoric este un organizator, și organizatoarele niciodată nu sunt destule. Am făcut și eu ceva de genul acesta, este util.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru apreciere! 💗
      Am început, deja, să-l umplu cu ce rămâne de pe la o "mestereala" sau alta și... cand o fi -daca o fi! - îl golesc și pun mărunțișurile "la locul lor". 😊

      Ștergere
  2. Da, foarte drăguț suportul tau cu ursuleț! Sa il folosesti cu placere! Nu e doar necesar, aduce in plus o nota de veselie in camera ta.
    Asa este cu sloganurile de protectie/ reciclare... Mereu noi, adaptate...
    Noi separam gunoiul de 25 de ani, avem container de gunoi general nereciclabil, gri, container galben pentru plastice si recipiente reciclabile, container verde pentru cartoane si hartie si container maro pentru gunoaie biodegradabile. Avem un calndar sa stim care gunoi va fi ridicat in ce zi si tragem containerul la marginea strazii (se verifica daca containerul are timbrul actual, cu taxa de gunoi platita) si se verifica daca nu cumva ai pus gresit gunoiul!
    Dar spun multi ca de fapt, de multe ori, la baza de colectare, containerele se golesc unele peste altele... Ca cica firma care recicleaza/arde este supraaglomerata sau ca nu are nu stiu ce solutie... Deci alandala!!! Noi ne facem datoria cetateneasca, mai mult... Incerc sa nu ma mai implic,ca imi fac singura rau!
    Te pup Diana. Gânduri bune si imbratisari de la trio pentru Quattro 😘💞🥰😍,,🐾🍀😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și aici, mai ales în cartierele de case, exista aceasta varianta de colectare gunoi, și oamenii au grijă (cei mai mulți), dar.... pare că tot la un loc le deșartă muncitorii... 😣
      Și printre blocuri sunt containere mari, pt sticla, metal, plastic etc - în unele zone se respecta "triajul", în altele mai puțin. Pe bulevard avem "grupuri" de cate 4 recipiente metalice, nu foarte mari, mascate la un loc între,-o structura de lemn - pt mine sunt cela mai convenabile. Sper să rămână și după schimbarea primarului... (un set a dispărut deja). Avem și două coșuri speciale pt "resturile" lăsate de câini, dar distanta dintre ele e foarte mare și tot pubelele stradale sunt folosite (e o aiureala sa parcurgi cca 500 m sa arunci o pungă cu km la coșul special - cine le-a amplasat nu prea are habar ce și cum cu câinii. Trebuie sa fie mai multe - unii ar merge și un km pt a folosi coșul - e absurd. Dar! Bune și acestea, cate sunt. 😊

      Te pup și eu, Carmen! 😘 Gânduri bune și îmbrățișări de la quattro pentru trio! 💗💞🐾🍀🍹

      Ștergere
  3. Foaaaarte dragalas suportul rezultat! Imi place mult - stiu ca se decupeaza destul de greu astfel de recipiente, dar am tot vazut diverse proiecte adorabile. Nu am vazut ursuleti (pana acum) asa ca -am bucurat si mai mult descoperindu-l pe cel facut de tine.

    Ne-am umplut de plastice si nu numai... ca am ajuns lada de gunoi la propriu.... :(
    Macar cat putem sa facem noi - si eu tot asa separ categoriile astea mari, atat cat se poate.Imi amintesc cand ieseam ca odata am ajuns fix cand venise masina de salubritate care prelua asa ceva. Si se uitau oamenii la mine cu niste ochi, ca le adusesem separate (plastic plastic, carton la carton... si cand le-am multumit ca ofera acest serviciu si ca mai stateau sa si sorteze, nu toata lumea intelege conceptul si aruncau gunoi menajer si in ghenelepentru plastic, hartie, sticla, au fost cu totul uimiti...

    Pupici c drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unele recipiente de gen se decupează destul de greu, dar am nimerit și unele făcute din plastic ceva mai moale.
      Fixul cu ursulețul acesta îl am de ceva timp! 😅 Acum "m-am eliberat". Ursulețul meu nu e chiar așa vesel că originalul pentru că nu am avut materialele potrivite.
      Mă bucur să știu că îți place! 💗

      Știi ce-mi pare "plictisitor"? Mulți dintre cei care nu selectează aici au grijă să o facă atunci când pleacă prin alte țări... Aici, am auzit câțiva care nu le aruncă separat: "ce, eu sunt mai prost?! Alții nu se deranjeaza". Când cei mai mulți se consideră prosti pe aceasta temă... Și mai e o chestiune: deseori, deși le separam, tot amestecate ajung, la "groapa de gunoi" - apoi, cineva aprinde un foc și... na belea! 😔
      Cred că se miră unii și, poate, e un exemplu pentru alții, colectarea separată, indiferent de unde ajung, deocamdată. Când tot mai mulți vor arunca selectat e posibil că și lucrătorii sa se deranjeze.
      Oricum, în Ro (și nu numai, în Europa), e o nebunie cu gunoaiele! In prea multe locuri nu se respecta legea - chiar de "autorități" în unele cazuri și nimeni nu e tras la răspundere. Când, de exemplu, vreun primar e sancționat amenda e plătită din banii tuturor contribuabililor, deși aceștia au respectat legea.

      Pupici cu drag! 😘

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.