2024-06-24

Papusa cu haine din piele


Păpușă îmbrăcată în haine de piele
Îmi place să cred despre mine ca îmi doresc un mediu înconjurător curat, dar nu pot deveni habotnică. Adică, sa nu mai mâncăm carne pentru că animalele dăunează... pășunilor, pânzei de apa freatică etc., agricultura dauneaza etc. și crescând mai puține animale, având mai puține terenuri cultivate și pășuni vor fi spatii vaste unde vor creste eoliene și vor paste diverse panouri solare care vor oferi "energie regenerabila" - electricitate. Nu intru aici în amănunte despre ce și cum, dar amintesc, totuși, că reciclarea componentelor acestor panouri și eoliene nu se face ușor, întreținerea lor ajunge sa coste foarte mult (și alte mărunțișuri despre care se vorbește mai puțin).

De ce această introducere? Pentru că la ediția din 2024 a jocului Provocari verzi, Salvam păpuși, perioada 8 martie - 25 aprilie (temele 2-8, altfel spus) provocarea a fost "Șapte dintr-o lovitura" - timp de 7 săptămâni cate un obiect pe saptamana, obiecte care să aibă măcar ceva in comun pentru a forma un set. Și am ales să lucrez pentru mesagera Provocari verzi, Clara,  haine și accesorii din piele - carnea animalelor a fost, oricum, valorificată. 


De ce sa aruncam pieile daca tot au fost ucise animalele, pentru hrana; așa cum unii ciobani au aruncat/arunca lana oilor?

Din pielea recuperata de la diverse haine și accesorii pe care le-am avut am confecționat câteva obiecte pentru Clara. Le-am lucrat in zilele de vineri și sâmbătă, nu cate unul într-o săptămână - pentru că sunt restantă. 

Bucăți de piele maro, bej, vernil

De as fi putut fi prezenta în joc la începutul anului probabil că nu m-aș fi gândit la aceasta costumatie. Dar așa, întârziată, am Șapte dintr-o lovitura: pălărie, top, fusta, vesta, geanta de umăr, geanta de voiaj, cizme (plus doua bijuterii):

1. Pălărie din piele pentru păpușă

Pălăria e din piele neagra, cu banda din piele vernil. Nu e făcută după cine știe ce tipar. Am decupat un rotund de circa 8 cm diametru și in centru am decupat după mărimea capului păpușii, cca 4 cm diametru.

confectionare pălărie din piele neagra, pentru papusa

Dintr-o fâșie de piele lata de un cm și un rotund cu diametru de 4 cm am format calota. Borul e lat de un cm și un pic.

2. Cizme lungi din piele maro pentru păpușă

Teoretic știu cam cum se croiesc cizmele dar am lucrat cum m-am priceput pentru că aplicând teoria mi-ar fi fost tare greu sa asambleze încălțămintea.
Confecționare cizme lungi din piele maro, pentru papusa

Am folosit din pielea maro rămasă de la niste pantaloni pentru că materialul e mult mai moale și mai ușor de lucrat decât pielea din care am făcut pălăria.
Practic, sunt doi cilindri din piele lipiți la un capăt folosind ca "mulaj" piciorul păpușii. Talpa și tocul sunt decupate din material pentru pingelit. Pentru că lipiturile se vedeau foarte urat, si tăieturile nu erau perfecte (n-am avut posibiliatea să folosesc o piatra de șlefuit) am lipit cate o fâșie îngustă din același material.

3. Vesta lunga din piele pentru păpușă

Vesta e tot din bucăți de piele recuperate din pantaloni. Am lipit și un cordon pentru că stă cam aiurea pe păpușă - vesta legată pe talie are un aspect mai frumos, as zice, dar poza cu cordonul legat nu am. Înălțimea Clarei, fără tocuri, e de circa 27 de cm.
Vesta lunga, din piele maro, pentru papusa

4. Fusta mini din piele pentru păpușă

Materialul e tot din bucăți de piele amintite mai sus. 
Fusta din piele maro, pentru papua

E fusta conica, legata in talie cu o centura vernil căreia i-am lipit un "diamant" mov din plastic.

5. Top din piele vernil pentru păpușă

Pielea vernil e rămasă de la o fusta. 
Top franjurat, din piele vernil, pentru papusa

Aveam câteva bucăți franjurate, pe care am vrut la un moment dat sa le folosesc ca accesorii la o bluza făcută pentru mine. Nu s-a întâmplat partea cu bluza așa că am făcut un top pentru păpușă.

6. Geanta de umăr din piele maro deschis pentru păpușă

Geanta de umăr, fără toartă, e lunga de șapte cm; lățimea la baza e de cca șase cm. Cu toartă cu tot geanta are cca 15 cm.
Geanta de umăr din piele maro deschis, pentru papusa

E confecționată din bucatele de piele de la o geanta care mi-a plăcut atât de mult încât am purtat-o până când aproape că s-a jerpelit.
Pentru că geanta păpușii mi s-au părut cam prea fara... lumina am dat cu bronz auriu pe ici, colo.

7. Geanta de voiaj din piele maro pentru papusa

La aceasta geanta (care poate fi și agățată pe umăr) am folosit un colt  din geanta amintită mai sus. 
Confecționare geanta de umăr din piele, pentru papusa

Le-am unit într-o parte cu o bucată de piele tăiată trapez (mai mult sau mai puțin), am lipit apoi un fermoar scurt, albastru, recuperat de la nu știu ce, doua toarte scure și una lunga. Am decupat un rotund (cel perforat) din ceea ce fusese decorațiune pe geanta mea și am decorat geanta Clarei, mesagera Provocări verzi din acest an. In colturile genții, pentru a acoperi lipiturile inestetice, am lipit doua buline in altă nuanță de maro, din rămășițele unei haine.
Geanta de voiaj din piele maro deschis, pentru papusa

Lungimea genții care seamănă cu un papucel e de 13 cm; lățimea, în partea... lata, e de circa 5 cm și înălțimea de 5,5 cm - cu toartă cu tot, agățată pe umăr, geanta are 13 cm. 
Păpușă cu haine piele, cu geanta de voiaj și geanta de umar

Am adăugat tinutei Clarei, un colier cu mărgea sidefata maro și o brățară cu o pietricica semiprețioasă verde (nu știu ce e, rămasă de la un colier care s-a rupt și, în timp ce-l reparam s-a mai dus pe jos cate o pietricica - aceasta e din cele câteva recuperate de pe jos mult timp după ce colierul fusese reparat). In poze e posibil ca brățara și colierul sa nu se observe prea bine.

Obosita de cat am plimbat-o, Clara s-a asezat pe o banca așteptând... următoarea provocare.
Păpușă în haine de piele, cu bagaje, șezând pe banca

Postarea e înscrisă în tabelul suplimentar Ați pierdut o provocare. In acest tabel se înscriu proiectele terminate după termen și cele lucrate suplimentar ( atunci când "tabelul lunii" nu permite mai multe înscrieri pentru aceeași temă)
Am înscris postarea și în tabelul suplimentar al jocului Transformări creative 2024, pentru luna februarie, tema 3: outfit.

11 comentarii:

  1. Câtă răbdare ai avut să faci acete miniaturi! Pielea se lucrează greuț, adică nu e ca bumbacul, de exemplu! Felicitări! Chiar sunt reușite! La fel și eu, vreau să avem un mediu înconjurător curat, dar nu pot deveni habotnică. Dacă stăm să ne gândim asta este ecosistemul: noi mancam animale, animalele manancă alte animale sau ierburi, etc....sper că se întelege ce am vrut să zic.
    Căldura imi afectează coerența.:)))
    Zi de luni frumoasă să ai! Te pup, Diana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se înțelege perfect! 😊 Unii tind sa exagere susținand că ce e bine pentru ei e bine pentru toti.
      Depinde și de piele, dar și de dimensiunea obiectului. Pielea din care am făcut pălăria nu as fi putut s-o folosesc la cizme pentru că e groasă și cam tare - poate, cu unelte potrivite (pe care nu le am) 😊 M-a ajutat faptul că nu am cusut nimic, doar am lipit.
      Mulțumesc, Mihaela! Minunata zi de marți îți doresc! Pupici! 😘

      Ștergere
  2. Este absolut superb Outfit ul creat de tine! Absolut! Cata migala la detalii wow! Esti grozava!
    Cand despre piele .. iubesc pantofii din piele fina. La fel si produsele de imbracaminte. Dai un ban, dar stii ca merita. Am avut o poseta dintr o panza, bordurata cu o banda din piele-imitatie. Zilele trecute am luat o si ce m am minunat ca peste tot unde am fost, era mizerie! Pana mi am dat seama ca eu faceam mizeria .. banda aceea s a fărâmițat! Oribil! Am a trebuit sa arunc poseta... Dealtfel inca buna!
    Dar cel mai penibil moment cu imitatia de piele l am trait acum cativa ani cand am imbracat la birou, un pantalon. "Pielea a inceput sa curga ca nisipul si am ramas umbracata cu panza de baza! A trebuit sa plec rapid acasa sa ma schimb!
    Pantofii din imitatie nu lasa piciorul sa respire, mai bine imi cumpar din panza decat din imitatie de piele!
    Sunt impotriva celor care abuzeaza, dar sa nu mai port piele ca se sifoneaza "verzii" nu o sa o fac!
    Te pup. O saptamana minunata!
    Gânduri bune si imbratisari de la trio pentru Quattro 😘🤗💞🐾🫶🏻🍀
    Ps. Sper sa nu fie multe greseli, sunt la plaja, displaiul e mic, nu vad ce scriu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru compliment, Carmen draga! 💗
      Mi-a plăcut tare mult sa lucrez aceste obiecte. Îmi și place sa lucrez cu piele pentru că îmi place acest material.
      Mare dreptate ai cu imitația de piele. Am avut și eu câteva "piese" din imitația la care te referi (cea care "se scutura") - geanta s-a stricat foarte repede, dar am avut o haina care a rezistat câțiva ani (am stricat-o pe umăr, de la toartă genților; dar și pielea se strica daca e haina purtata prea mult și geanta pe umăr). Pielea, însă, e mai rezistentă și mai... sănătoasă. E! As minți sa spun că am numai încălțăminte de piele. 😊 Pentru vara, în special, am mulți "papuci" din panza, pantofi din imitație (sandale am din piele, dar nu prea le port) - îmi plac modelele, îmi plac culorile și de-ar fi să cumpăr numai din piele, la cat le tot asortez, as declara falimentul (si-as vinde incaltaminte) 😅
      Verzii să-și vadă de altele, care dăunează cu adevărat - dar.. le e mai ușor să sară la oameni pe strada (vorba vine) decât să sară la producătorii de armament, de exemplu). 😊
      Zile minunate și pentru voi! 💞
      Îmbrățișări și pupici de la quattro pentru trio! 😘🍀🐾🍮

      Ooo! Știu cum e cu ecranele mici! 😊 Apas de atâtea ori aiurea! Și nu doar când tastez! 😅

      Ștergere
  3. Croitorasul cel viteaz :D!! Absolut superba tinuta. Am stat si le-am luat la mana - mai ales ca le-am pus si in galeriile individuale, asa ca am avut posibilitatea sa le vad de mai multe ori. Am citit cu mare bucurie si interes fiecare poveste in parte - wow. Absolut superbe sunt. Clara este CLAR (:D) o norocoasa. E absolut superba tinuta.
    Palaria este superhaioasa - si imi dau seama cat de complicat e sa faci o palarie care sa stea in primul rand pe capul unei papusi si sa ii vina si bine!
    Cizmele sunt fabuloase!!! Am incercat eu sa fac ceva din fetru - am orbecait la mare arta - ma uit si ma minunez 😍
    Vesta fusta si topul se imbina atat de armonios. Imi plac franjurile, imi plac elementele decorative.
    Gentuta cu franjuri e superba - imi plac si detaliile. Am si eu o gentuta cu franjuri. de la mami :D. Sper ca e bine, ca nu am mai ajuns pe la ea (pe la geanta, lol) de ceva vreme.
    Iar geanta de voiaj... Chapeau! Vreau si eu una. Arata minunat.
    Imi plac si accesoriile.

    Mi-a placut mult de tot ce ai creat. ❤💗

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Rux, mă bucur tare mult că îți place ceea ce am lucrat. 💗 Am lucrat cu plăcere atât de mare încât, parcă, nu m-aș mă fi putut opri! 😅 Ceva asemănător am simțit când am primit de la Mihaela (MNiko) tipare pentru felicitări cusute! Aveam un spor ceva de speriat! 😁
      Deși sunt restantă la Șapte dintr-o lovitura mă bucur. 😊 De-aș fi postat la timp nu știu ce-as fi reușit să fac. Așa, Clara are câteva haine și accesorii care îmi plac foarte mult!
      Pălăria a fost chiar simpla (acest model) - am făcut-o ca la mărțișoare, doar că am făcut și "gaura" pentru cap.

      Ștergere
    2. Iar am nimerit pe "publicați" fără să fie cazul...
      Geanta din care am făcut gentile pentru Clara de la mama o primisem - si-am tot purtat-o! 😊
      In textul mesajului de mai sus am găsit și-o greșeală, cu nu m-aș mai fi putut opri! 😊 Nasol cu puchineii ăștia de litere! 😅
      Mulțumesc pentru entuziasm! 💗 Pupici! 😘💞

      Ștergere
  4. De acesta vorbeam la celalată ppostare cu outfit de păpușă. N-am avut timp să comentez, dar îmi place enorm de mult acest outfitt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost la un "touch" distanta sa înscriu postarea, dar mi-am zis că pielea nu prea intra la materialele lunii februarie. Dar... o voi înscrie cu plăcere. 😘
      La costumația de plaja, în schimb, nici nu m-am gândit să o înscriu.😊

      Ștergere
  5. Superbe realizari. Imi plac maxim accesoriile.
    Ai o mana deosebita pentru a lucra asa ceva.
    Pupici,, Diana draga!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru compliment, Suzana draga! 💗 Cum am zis și cu alte ocazii: îmi place croitoria și îmi place foarte mult să lucrez cu piele. 😊
      Pupici! 😘

      Ștergere

Va multumesc ca sunteti aici! Am ales "moderare comentarii" pentru a fi sigura ca nu omit vreunul.